Gra 2d/3d online w pythonie, pytanie do was

Gra 2d/3d online w pythonie, pytanie do was
M2
  • Rejestracja:prawie 3 lata
  • Ostatnio:prawie 3 lata
  • Postów:1
0

Hej. Czy da się zrobić grę taką jak metin2, league of legends, margonem, tobia tylko w pythonie? Pomijam bazę, pisanie questów bo to już inny język, chodzi mi o same source gry, czyli source klienta, serwera. Taki metin ma source w c++ a ustawienia klienta, nie mylić z source, ma w pythonie.

Czy taka gra dobrze na pythonie by chodziła patrząc na współczesne komputery np. za 2 tyś zł ?

To jest gra online

edytowany 2x, ostatnio: mcki25
LukeJL
  • Rejestracja:około 11 lat
  • Ostatnio:32 minuty
  • Postów:8423
0

Pewnie można, ale po co? Python jest zwykle strasznie powolny.

Nie lepiej się nauczyć szybszego języka? (inb4: "Python też może być szybki, to nie język jest wolny, tylko interpreter" itp.).


edytowany 1x, ostatnio: LukeJL
M2
Szybszego? Jaki język masz na myśli? C?
LukeJL
To jest tradeoff - wydajność kontra wygoda pisania. W C czy C++ masz super wydajność, ale marną wygodę pisania. W Pythonie odwrotnie. Super wygoda pisania, ale marna wydajność. Pytanie jak wiele jesteś w stanie poświęcić. Jeszcze masz taki język jak JavaScript, w którym się w miarę wygodnie pisze i jest w miarę szybki (tj. JS na V8 będzie zwykle szybszy od Pythona, jednak wolniejszy od C/C++. Czyli właśnie w "miarę szybki").
M2
Wolę wydajność, a kod jak kod. Trzeba programować, poprawiać itd :) To ma być gra na windows, linux i mac os i nie wiem jakiego języka się uczyć a biorę to na bardzo poważnie, z programowaniem mialem juz stycznosc. Ale co do wydajnosci itd to nigdy jakos na to nie patrzalem. Ale slyszalem ze C jest wydajniejsze od C++ ale ile w tym prawdy, nie wiem. Gra w kliencie, nie w przeglądarce.
_13th_Dragon
Korespondentka (z operatorem) zatrzymuje samochód i mówi: - Terroryści porwali ministra finansów, żądają okupu i grozą że obleją go benzyną i spalą, ile Pan jest gotów poświęcić? Kierowca na to: - Czy 20 litrów wystarczy?
SA
  • Rejestracja:ponad 12 lat
  • Ostatnio:5 minut
  • Postów:1435
3

Zaczynasz ze złej strony. Zanim nauczysz się jakiekolwiek technologii na tyle, żeby napisać w niej cokolwiek przypominającego grę online to zdążysz się nauczyć innego języka, który być może będzie bardziej do tego pasował. Wybieranie technologii teraz, bo wydaje Ci się, że napiszesz kiedyś (i to bardziej za kilka lat) klona LoLa czy innego WoTa na wszystkie platformy jest bezsensowne. Tym bardziej, że możemy się założyć, ale nigdy tej gry nie napiszesz, bo to nie jest robota dla jednej czy dwóch osób.

Jak chcesz gry pisać to weź Unity (C#) albo Unreal Engine (C++).

edytowany 1x, ostatnio: Saalin
M2
A do gier 2D? Takich jak margonem, tibia?
SA
W Unity ludzie robią 2D i 3D.
LukeJL
  • Rejestracja:około 11 lat
  • Ostatnio:32 minuty
  • Postów:8423
1

Ogólnie to na początku lepiej napisać w czymkolwiek jakąś grę i później się zastanawiać, czy to odpowiednia technologia.


Spine
  • Rejestracja:około 22 lata
  • Ostatnio:minuta
  • Postów:6673
1

Tak jak piszą poprzednicy. Najpierw napisz Snake, Tetris, Arkanoid, itd.
To tak jak np. zadania z matmy. Najpierw ćwiczysz dodawanie dwóch liczb całkowitych, a dopiero potem dodawanie wielomianów.


mcki25 napisał(a):

Pomijam bazę, pisanie questów bo to już inny język

Questy i backend też możesz postawić w Pythonie.


Disney postawił grę Piraci z Karaibów w silniku Panda 3D, który współgra z Pythonem ;)
https://www.panda3d.org/
https://en.wikipedia.org/wiki/Pirates_of_the_Caribbean_Online
Oczywiście to dawne dzieje, ale dało się ;)


🕹️⌨️🖥️🖱️🎮
edytowany 4x, ostatnio: Spine
1programmer
  • Rejestracja:prawie 5 lat
  • Ostatnio:36 minut
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Postów:520
1

Jeśli mówisz o Margonem, to jak zaczynałem się uczyć, postawiłem sobie za cel napisać klona i coś tam z tego wyszło, ale po czasie wyszedł brak wiedzy. Pisane w Typescripcie, a reszta bibliotek w tytule filmu.


Programować muszę, bo się uduszę
WY
  • Rejestracja:prawie 3 lata
  • Ostatnio:prawie 2 lata
  • Postów:13
0

Jeżeli robisz grę po to żeby się bardziej nauczyć języka to obojętnie co wybierzesz, jak chcesz coś fajnego stworzyć pod graczy to dopasuj technologie do rodzaju gry
C# - unity
C++ - unreal/godot
Nie musisz w tych technologiach pisać, dobrym przykładem jest Minecraft który został napisany w javie, doki doki w pythonie i jeszcze jakieś inne... Ale nie wiem czy warto iść pod górkę

edytowany 3x, ostatnio: Wylluzowany

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.