Animacja chodznia w pygame

Animacja chodznia w pygame
K2
  • Rejestracja:około 4 lata
  • Ostatnio:5 miesięcy
  • Postów:29
0

Ostatnio zaczełem robić grę w pygame/python zrobiłem losowy teren i itd chodzenie ale ta gra wygląda tak se wiec pomyślałem że dodam animacje chodzenia ale nie wiem jak proszę o pomoc

lion137
  • Rejestracja:około 8 lat
  • Ostatnio:28 minut
  • Postów:4935
0

Pokaż kod, gdzie szukałeś rozwiązania problemu, co nie działało i dlaczego.


1programmer
  • Rejestracja:prawie 5 lat
  • Ostatnio:około 21 godzin
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Postów:523
1

Musisz mieć spritesheet z postacią w różnych stanach ruchu. Potem co konkretny odcinek czasu pobierasz i wyświetlasz wycinek. Tak w skrócie powstaje animacja. Pokaż co już masz.


Programować muszę, bo się uduszę
PK
PK
  • Rejestracja:ponad 4 lata
  • Ostatnio:prawie 4 lata
  • Postów:245
0

Animacja jest iluzją. Widzisz ruch, ale tak naprawdę to podmieniany obaz w czasie.

By wiedzieć co podstawić patrzysz na bieżącą akcje jaka towarzyszy zdarzeniu np. skok w górę czy spadanie ORAZ czas w którym to zdarzenie występuje np. co 200ms podmieniasz obrazek, by podkreślić falistość peleryny :D

Oczywiście by gra była żywa warto to podobne zachowanie przełożyć na inne postacie i wtedy będziesz miał więcej kombinowania, ale to już zostawiam Tobie na później.

edytowany 1x, ostatnio: pan_krewetek
Spine
  • Rejestracja:około 22 lata
  • Ostatnio:4 minuty
  • Postów:6685
0

Jest w miarę świeża polska książka o pygame... https://edu-sense.com/pl/produkty/koduj-w-pythonie-tworzymy-gre-przygodowa

Według rozpiski, dowiesz się jak zrobić to, o co pytasz:

Animacja postaci, sposoby zmiany obrazu - animowanie postaci i sposoby zmiany obrazu

Uwaga. Nie polecam zaprzyjaźniać się z pygame na dłużej. Jeśli nie musisz robić w pygame, to lepiej się uczyć od początku w bardziej rozwiniętych narzędziach, które narzucają pewien porządek i workflow.

#gamedev4programmers


🕹️⌨️🖥️🖱️🎮
edytowany 1x, ostatnio: Spine
Zobacz pozostałe 5 komentarzy
PK
pan_krewetek
wiesz, znasz dobrze unity to i 2d łatwiej Ci w tym robić, natomiast ktoś kto wchodzi w 2d będzie raczej trudniej, niz gdyby wybrał silnik docelowo stworzony pod 2d, ale to już plusy / minusy każdy sam sobie musi rozpatrzeć
EP
@Spine: Unity 3D w pythonie, tak? Widzę że jest od niedawna jakieś wsparcie dla niego, ale nie słyszałem o tym wcześniej
Spine
Nie, w C#. Dla pythona nie ma nic porządnego do gier...
PK
pan_krewetek
@Ephyron: GDScript Python-like scripting language, designed to make games with zero hassle. Learn why our community loves it. https://godotengine.org/features
Spine
https://docs.godotengine.org/en/stable/getting_started/scripting/gdscript/gdscript_basics.html - przykładowy kod nie wygląda zachęcająco. Startowy boilerplate. Dynamiczne typowanie, utrudniające refaktoring... Skoro i tak musisz podawać typy, żeby było dobrze, to lepiej żeby kompilator to wymuszał...

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.