Jak zacząć C# i Unity.

Jak zacząć C# i Unity.

Wątek przeniesiony 2021-09-18 17:30 z C# i .NET przez cerrato.

LF
  • Rejestracja:około 4 lata
  • Ostatnio:ponad rok
  • Postów:34
0

Witam. Chciałem zacząć naukę silnika unity i co się z tym wiąże również języka C#. Zna ktoś jakieś darmowe, treściwe kursy w tym temacie? Wiem, że jest masa materiałów na YT, lecz może ktoś doradzi który kurs dobry, nie koniecznie na YT nawet wole w formie tekstowej, lecz YT również. Dodam, że wcześniej uczyłem się podstaw z darmowych źródeł JAVA i C++, lecz tylko podstawy.

edytowany 1x, ostatnio: LuFCc
Spine
  • Rejestracja:około 22 lata
  • Ostatnio:około 6 godzin
  • Postów:6687
3

Ja zaczynałem od kursu na YouTube robionego pod Unity 4.5.

Naśladowałem wszystko krok po kroku zgodnie z tutorialem.

Pewne rzeczy w tym kursie są trochę przekombinowane dla totalnie początkujących. Np. poruszanie postaci i kolizja z otoczeniem są oprogramowane na piechotę, zamiast iść na łatwiznę i wykorzystać do tego Rigidbody 2D. Ale w wielu platformówkach podejście z tego tutoriala jest lepsze, bo mamy pełną, przewidywalną kontrolę nad ruchem postaci.


🕹️⌨️🖥️🖱️🎮
edytowany 1x, ostatnio: Spine
LF
  • Rejestracja:około 4 lata
  • Ostatnio:ponad rok
  • Postów:34
0

@Spine: Słabo u Mnie z angieslkim wolałbym naukę w j.polskim, a co z nauka C# do unity?

Spine
  • Rejestracja:około 22 lata
  • Ostatnio:około 6 godzin
  • Postów:6687
8

Wiesz... Chyba musisz zacząć naukę Unity i C# właśnie od nauki języka angielskiego.

Oczywiście jest opcja, żeby znaleźć polskie materiały do nauki, ale googlując swoje pytania szybko się przekonasz, że Polacy Twoich pytań nawet nie zadali w ojczystym języku ;)

Żeby nie było, że zniechęcam. Jeśli napotkasz jakieś problemy podczas nauki, to będziesz mógł liczyć na polską pomoc już niedługo na tym forum w nowym dziale dla twórców gier.


🕹️⌨️🖥️🖱️🎮
edytowany 1x, ostatnio: Spine
LF
  • Rejestracja:około 4 lata
  • Ostatnio:ponad rok
  • Postów:34
0

Jakieś sprawdzone źródła do nauki angielskiego? Podstawy angielskiego znam, ale nie język techniczny w IT.

edytowany 1x, ostatnio: LuFCc
Marooned
To już chyba nie ten dział, a na pewno mniejsza szansa na sensowną odpowiedź w takim miejscu.
Spine
  • Rejestracja:około 22 lata
  • Ostatnio:około 6 godzin
  • Postów:6687
1

Bo ja wiem... Dawno zakończyłem edukację organizowaną.

Oprócz angielskiego w szkole, posyłali mnie na dodatkowy angielski w szkołach językowych.

A poza tym po prostu "czytałem internet" :D


🕹️⌨️🖥️🖱️🎮
edytowany 2x, ostatnio: Spine
T3
  • Rejestracja:ponad 4 lata
  • Ostatnio:7 miesięcy
  • Postów:687
2
LuFCc napisał(a):

Jakieś sprawdzone źródła do nauki angielskiego? Podstawy angielskiego znam, ale nie język techniczny w IT.

Zabierasz się za to Unity jak pies do jeża : D
W tutorialach "from scratch", albo z "beginner" w nazwie, nie ma żadnego technicznego języka (i te podstawy ci wystarczą). Nic więcej nie potrzebujesz, masz podstawy c++ i javy, nie musisz robić osobnego kursu do c#, angielski podszkolisz sobie w locie. Wybierz najpopularniejszy kurs (byle gość nie seplenił i nie był z Indii, daj sobie szansę coś zrozumieć), włącz w filmie napisy, w drugim oknie translator i to wszystko.
Serio, to takie proste.

AdamWox
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:około 11 godzin
  • Lokalizacja:Jastrzębie-Zdrój
  • Postów:2161
0

Dołączam się do pytania ale w innej kwestii. Głównie do @Spine. Czy muszę umieć tworzyć grafikę? Niektóre tutoriale na YouTube mówią o Blenderze. Jestem w stanie pisać gry bez znajomości Blendera lub innych tego typu programów?

PS.
@LuFCc
Tak jak @Spine napisał. Angielski musisz znać. Bez tego to to będzie droga przez mękę. Co do C# to tutaj może być inna zasada, ponieważ samo Unity ma swoją specyficzną strukturę skryptów, która nie wymaga znajomości ASP .NET, WPF albo WinForms. Podstawy znać jednak musisz - budowa klas, typy, zmienne/właściwości, pętle i tonę dokumentacji z samego Unity.

Spine
To pytanie o grafikę, to tak na żarty, prawda?
AdamWox
@Spine: nie, na serio właśnie
piotrpo
Nie musisz znać grafiki, żeby programować grę w Unity, ale nie ma co ukrywać, że jeżeli chcesz zrobić coś, co wygląda (a w grach to ważne...) to musisz się zgadać z kimś, kto to potrafi. Do tego warto mieć chociaż podstawowe pojęcie o tym jak blender robi shadery - to potrafi się przydać w Unity, ale znowu, można się bez tego obyć.
obscurity
  • Rejestracja:około 6 lat
  • Ostatnio:około 4 godziny
0
AdamWox napisał(a):

Dołączam się do pytania ale w innej kwestii. Głównie do @Spine. Czy muszę umieć tworzyć grafikę? Niektóre tutoriale na YouTube mówią o Blenderze. Jestem w stanie pisać gry bez znajomości Blendera lub innych tego typu programów?

możesz kupować gotowe assety, czy to w bezpośrednio sklepie unity czy jakimkolwiek innym. Za $25 można natrafić na ciekawe paczki warte teoretycznie kilka tysięcy na https://www.humblebundle.com/software - w tym miesiącu można sobie kupić assety, toole, muzykę itp do gier fps i fantasy. Druga paczka zawiera też kurs za $500 na zenva academy.
Co prawda taka gra nie będzie wyglądać oryginalnie, ale dać się da. Można też pójść w prosty pixel art albo stworzyć ciekawe gry praktycznie bez grafiki - wiele gier typu puzzle to jedynie dwuwymiarowe figury geometryczne


"A car won't take your job, another horse driving a car will." - Horse influencer, 1910
edytowany 2x, ostatnio: obscurity
Spine
  • Rejestracja:około 22 lata
  • Ostatnio:około 6 godzin
  • Postów:6687
2
obscurity napisał(a):

Co prawda taka gra nie będzie wyglądać oryginalnie, ale dać się da.

Gra niekoniecznie nie będzie wyglądać oryginalnie dla graczy. Nawet jeśli powstanie 100 gier z tymi samymi assetami to jakie są szanse, że dotrą one do większego grona odbiorców? Garstka ludzi może skojarzy, że użyłeś grafiki "z innej gry" :]

Gotowe assety można też potraktować jako place holdery. Jeśli prototyp okaże się grywalny, to wtedy można zatrudnić kogoś, kto stworzy spójną grafikę do finalnego produktu.


🕹️⌨️🖥️🖱️🎮
edytowany 1x, ostatnio: Spine
flowCRANE
Moderator Delphi/Pascal
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:około 10 godzin
  • Lokalizacja:Tuchów
  • Postów:12175
1
AdamWox napisał(a):

Dołączam się do pytania ale w innej kwestii. Głównie do @Spine. Czy muszę umieć tworzyć grafikę? Niektóre tutoriale na YouTube mówią o Blenderze. Jestem w stanie pisać gry bez znajomości Blendera lub innych tego typu programów?

Jest jeszcze jedna droga — pixelart. Jeśli chce się stworzyć grę, ale nie ma się doświadczenia z grafiką i/lub nie ma budżetu na zatrudnienie grafika, to styl retro w dużym stopniu rozwiązuje ten problem. Trzeba tylko się zastanowić nad tym, czy ładna grafika jest kluczowa dla projektu.


Pracuję nad własną, arcade'ową, docelowo komercyjną grą z gatunku action/adventure w stylu retro (pixel art), programując silnik i powłokę gry od zupełnych podstaw, przy użyciu Free Pascala i SDL3. Więcej informacji znajdziesz na moim mikroblogu.
edytowany 1x, ostatnio: flowCRANE
KA
  • Rejestracja:prawie 21 lat
  • Ostatnio:około miesiąc
  • Postów:700
0

Też zacząłem się uczyć Unity i do robienia tam gier nie trzeba być grafikiem. Wszystko co jest potrzebne jest w unity store. Ba, można zrobić grę nawet nie umiejąc programować.


Kto nigdy nie zrobił var dupa niech pierwszy rzuci kamień.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.