Lazarus i FPC - komponenty i biblioteki

Lazarus i FPC - komponenty i biblioteki
vpiotr
  • Rejestracja:prawie 14 lat
  • Ostatnio:prawie 3 lata
4

Po długiej przerwie rozejrzałem się przy okazji po aktualnym rynku Lazarusa, i wygląda że trochę się poprawiło.
Firmy komercyjne zaczynają dostrzegać ten produkt (kiedyś trzeba było się naszukać żeby zobaczyć nazwę Lazarus na stronie komercyjnej).

Co znalazłem (a co być może jest dostępne od lat):

Z darmowych znalazłem:

Znacie inne ciekawe i komercyjne komponenty lub biblioteki do Lazarusa / FPC?
Albo darmowe klasy JCL?

PD
  • Rejestracja:ponad 22 lata
  • Ostatnio:około 14 godzin
3

Płatne:

Darmowe:

  • Zeos
  • Synapse
  • Indy
  • BGRABitmap + BGRAControls
  • Fortes Report
  • FPSpreadsheet
  • CEF4Delphi
  • Eye-Candy Controls
  • TVPlanIt

pozdrawiam
paweld
edytowany 2x, ostatnio: Paweł Dmitruk
SK
  • Rejestracja:około 7 lat
  • Ostatnio:około 16 godzin
  • Postów:99
5

Warto użyć Online Package Manager:
https://wiki.freepascal.org/Online_Package_Manager

flowCRANE
Moderator Delphi/Pascal
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:około 7 godzin
  • Lokalizacja:Tuchów
  • Postów:12175
3

Allegro - A game programming library

Allegro is a cross-platform library mainly aimed at video game and multimedia programming. It handles common, low-level tasks such as creating windows, accepting user input, loading data, drawing images, playing sounds, etc. and generally abstracting away the underlying platform. However, Allegro is not a game engine: you are free to design and structure your program as you like.

Allegro 5 has the following additional features:

  • Supported on Windows, Linux, Mac OSX, iPhone and Android
  • User-friendly, intuitive C API usable from C++ and many other languages
  • Hardware accelerated bitmap and graphical primitive drawing support (via OpenGL or Direct3D)
  • Audio recording support
  • Font loading and drawing
  • Video playback
  • Abstractions over shaders and low-level polygon drawing
  • And more!

Pracuję nad własną, arcade'ową, docelowo komercyjną grą z gatunku action/adventure w stylu retro (pixel art), programując silnik i powłokę gry od zupełnych podstaw, przy użyciu Free Pascala i SDL3. Więcej informacji znajdziesz na moim mikroblogu.
edytowany 1x, ostatnio: flowCRANE
flowCRANE
Dorzucę do posta — dzięki!

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.