Instalacja SFML w Dev-C++

Instalacja SFML w Dev-C++
Manna5
  • Rejestracja:prawie 6 lat
  • Ostatnio:dzień
  • Lokalizacja:Kraków
  • Postów:641
0

Ostatnio mam problem z instalacją bibliotek SFML w środowisku Dev-C++. Przygotowałem wszystko na podstawie informacji z tutoriala dostępnego pod adresem https://www.sfml-dev.org/tutorials/2.5/start-cb.php. To jest wprawdzie tutorial dla Code::Blocks'a, ale Dev-C++ też używa MinGW, więc powinno być kompatybilne. Ustawiłem więc w projekcie następujące parametry linkera (klikając Add library or object i wybierając odpowiednie pliki z instalacji w C:\SFML-2.5.1):

Kopiuj
../../../SFML-2.5.1/lib/libsfml-graphics.a
../../../SFML-2.5.1/lib/libsfml-window.a
../../../SFML-2.5.1/lib/libsfml-system.a

Dodałem też katalog szukania bibliotek C:\SFML-2.5.1\lib i katalog szukania nagłówków C:\SFML-2.5.1\include. W ramach testu wkleiłem przykład z tego samego tutoriala:

Kopiuj
#include <SFML/Graphics.hpp>

int main()
{
    sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(200, 200), "SFML works!");
    sf::CircleShape shape(100.f);
    shape.setFillColor(sf::Color::Green);

    while (window.isOpen())
    {
        sf::Event event;
        while (window.pollEvent(event))
        {
            if (event.type == sf::Event::Closed)
                window.close();
        }

        window.clear();
        window.draw(shape);
        window.display();
    }

    return 0;
}

No i... wszystko skompilowało się bez błędów ani ostrzeżeń. Przy uruchamianiu chciało kolejno biblioteki DLL sfml-graphics-2.dll, sfml-window-2.dll i sfml-system.dll. Pobrałem wszystkie trzy z dll-files.com i tak oto wyskoczył komunikat:
screenshot-20220210160716.png
Co zrobiłem źle?


edytowany 1x, ostatnio: Manna5
several
  • Rejestracja:prawie 16 lat
  • Ostatnio:około 5 godzin
2

Co zrobiłem źle?

Otóż to

Pobrałem wszystkie trzy z dll-files.com

DLLki masz w paczce z resztą libek więc powinieneś je mieć gdzieś w tym folderze ../../../SFML-2.5.1. Prawdopodobnie jest tam jakiś folder bin gdzie one leżą. Do tego na stronie downloadu SFML masz ostrzeżenie, że The compiler versions have to match 100%! tak więc dla wersji 2.5.1 potrzebujesz GCC 7.3.0 (https://www.sfml-dev.org/download/sfml/2.5.1/),


Spine
  • Rejestracja:około 22 lata
  • Ostatnio:23 minuty
  • Postów:6673
0

@Manna5: Którego Dev C++ używasz?
Tego starego, zakazanego, czy jakiegoś nowszego forka?

Poza tym SFML też nie polecam...

Proste minigry 2D na PC
Renderowanie w SFML trwa potwornie długo — dlaczego?


🕹️⌨️🖥️🖱️🎮
Manna5
  • Rejestracja:prawie 6 lat
  • Ostatnio:dzień
  • Lokalizacja:Kraków
  • Postów:641
0

Bloodshed 4.9.9.2


RE
przeciez to ma z 12 lat. Chyba że podpiełeś nowe mingw.
RE
kupę lat nie robiłem nic w takich klimatach ale pamiętam że SDL(teraz SDL2) był dość polecany i mało problemowy zamiast sfml.
Spine
  • Rejestracja:około 22 lata
  • Ostatnio:23 minuty
  • Postów:6673
0

No to widzisz. Ku mojemu zdziwieniu, na stronie producenta, jest nowsza wersja 6.3: https://www.bloodshed.net/
W międzyczasie jeszcze powstały co najmniej 2 forki:


🕹️⌨️🖥️🖱️🎮
Spine
No wiem. Przecież strona Bloodshed odsyła właśnie do Embarcadero po nowego Dev C++ ;)
RE
ja jestem zaskoczony bo deva używałem ponad 10 lat temu i myślałem że umarł już cąłkiem oprócz tych forków społeczności co o nich słyszałem.
Manna5
  • Rejestracja:prawie 6 lat
  • Ostatnio:dzień
  • Lokalizacja:Kraków
  • Postów:641
0

No ale całe IDE to tylko edytor i interfejs do kompilatora, więc myślałem, że może być to oryginalne (4.9.9.2 to ostatnia wersja nie-Embarcadero). Ale jak nie ma szans na SFML to zainstaluję i to Embarcadero.


RE
  • Rejestracja:ponad 18 lat
  • Ostatnio:około 2 godziny
0

no tak tylko jest jedno ale, dev++ dostarcza przecież własną wersję mingw(tak mi się zdaje kiedyś było). Stąd moje pytanie czy podpiełeś zewnętrznie mingw w jakiejś konkretnej wersji.


We are the 4p. Existence, as you know it, is over. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile
Manna5
  • Rejestracja:prawie 6 lat
  • Ostatnio:dzień
  • Lokalizacja:Kraków
  • Postów:641
0

Tak jest dalej, spróbuję podpiąć ostatnie MinGW.


RE
  • Rejestracja:ponad 18 lat
  • Ostatnio:około 2 godziny
0

no i na stronie sfml właśnie o tym było że trzeba mieć konkretną wersję albo swoją wersją zbudować samemu.


We are the 4p. Existence, as you know it, is over. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile
T3
  • Rejestracja:ponad 4 lata
  • Ostatnio:7 miesięcy
  • Postów:687
1

Jaki jest sens palowac sie z takim IDE, skoro w pracy i tak pewnie bedziesz uzywal czegos bardziej wspolczesnego? to jakis specjalny rodzaj dmuchania sie w pompke, hej, patrzcie, uzywam starej wersji dev c++, o-r-y-g-i-n-a-l-n-e-j, wtf?

Eldorad O.
dmuchanie się w pompkę, dobre nie znałem xD

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.