Ostatnio mam problem z instalacją bibliotek SFML w środowisku Dev-C++. Przygotowałem wszystko na podstawie informacji z tutoriala dostępnego pod adresem https://www.sfml-dev.org/tutorials/2.5/start-cb.php. To jest wprawdzie tutorial dla Code::Blocks'a, ale Dev-C++ też używa MinGW, więc powinno być kompatybilne. Ustawiłem więc w projekcie następujące parametry linkera (klikając Add library or object i wybierając odpowiednie pliki z instalacji w C:\SFML-2.5.1
):
../../../SFML-2.5.1/lib/libsfml-graphics.a
../../../SFML-2.5.1/lib/libsfml-window.a
../../../SFML-2.5.1/lib/libsfml-system.a
Dodałem też katalog szukania bibliotek C:\SFML-2.5.1\lib
i katalog szukania nagłówków C:\SFML-2.5.1\include
. W ramach testu wkleiłem przykład z tego samego tutoriala:
#include <SFML/Graphics.hpp>
int main()
{
sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(200, 200), "SFML works!");
sf::CircleShape shape(100.f);
shape.setFillColor(sf::Color::Green);
while (window.isOpen())
{
sf::Event event;
while (window.pollEvent(event))
{
if (event.type == sf::Event::Closed)
window.close();
}
window.clear();
window.draw(shape);
window.display();
}
return 0;
}
No i... wszystko skompilowało się bez błędów ani ostrzeżeń. Przy uruchamianiu chciało kolejno biblioteki DLL sfml-graphics-2.dll
, sfml-window-2.dll
i sfml-system.dll
. Pobrałem wszystkie trzy z dll-files.com i tak oto wyskoczył komunikat:
Co zrobiłem źle?
- screenshot-20220210160716.png (16 KB) - ściągnięć: 28