Argumenty z *&

0

Kiedy podaje się argument *&? Bo w przykładach list często takie są, lecz nie wiem jaki to ma sens?

spartanPAGE
  • Rejestracja:prawie 12 lat
  • Ostatnio:30 dni
0

Poczytaj o referencjach i wskaźnikach.

B1
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:ponad 9 lat
  • Postów:3
0

Ja jestem tylko blondynką, ale poczytaj sobie o wskaźnikach i referencjach, to się dowiesz :)

satirev
  • Rejestracja:prawie 14 lat
  • Ostatnio:około 4 lata
0

Wtedy, gdy chcesz żeby wskaźnik zaczął wskazywać na inny adres. Przesyłasz wskaźnik przez referencje *& albo wskaźnik na wskaźnik **, a nie przez kopię *. Wersja z referencją znacznie poprawia czytelność.

0

A jak wysyłać argumenty do takiej funkcji?

IM
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:ponad 9 lat
  • Postów:46
0

A jak przekazujesz argument do funkcji przyjmującej referencję?

edytowany 1x, ostatnio: IForgotMyPass
0

Mam taką funkcję która wstawia pierwszy element do listy, jak wywołać taką funkcję? Jak w funkcji dam samą * to wtedy nie zmieni adresów wskaźników?

Kopiuj
 void insertAsFirstElement(node *&head, node *&last, int number)
{
    node *temp = new node;
    temp -> number = number;
    temp -> next = NULL;
    head = temp;
    last = temp;

}
0

Takie wywołania:

Kopiuj
insertAsFirstElement(&head,&last,3);
insertAsFirstElement(*&head,*&last,3);
insertAsFirstElement(head,last,3); 

nie działają.

satirev
  • Rejestracja:prawie 14 lat
  • Ostatnio:około 4 lata
0
Kopiuj
#include <iostream>

int global_int{10};

int main() {
    int local_int{5};
    
    {    
        auto foo = [](int* ptr) { ptr = &global_int; };
        int* local_ptr{&local_int};
        std::cout << *local_ptr << "\n";
        foo(local_ptr);
        std::cout << *local_ptr << "\n";
    }
    
    {    
        auto foo = [](int** ptr) { *ptr = &global_int; };
        int* local_ptr{&local_int};
        std::cout << *local_ptr << "\n";
        foo(&local_ptr);
        std::cout << *local_ptr << "\n";
    }
    
    {
        auto foo = [](int*& ptr) { ptr = &global_int; };
        int* local_ptr{&local_int};
        std::cout << *local_ptr << "\n";
        foo(local_ptr);
        std::cout << *local_ptr << "\n";
    }
    
}
IM
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:ponad 9 lat
  • Postów:46
0
Biały Terrorysta napisał(a):

Takie wywołania:

Kopiuj
insertAsFirstElement(&head,&last,3);
insertAsFirstElement(*&head,*&last,3);
insertAsFirstElement(head,last,3); 

nie działają.

Pomyśl, nie pałuj...

twonek
  • Rejestracja:prawie 11 lat
  • Ostatnio:prawie 2 lata
  • Postów:2500
0

To według tego powinien w wywołaniu funkcji podawać argumenty z referencją, a mimo to pokazuje mi błąd przy wywołaniu funkcji: cannot convert node** to node* for argument 1.

Kopiuj
#include <iostream>
#include <fstream>

using namespace std;

struct node
{
    int number;
    node *next;
};

bool IsEmpty(node *head);
char menu();
void insertAsFirstElement(node *head, node *last, int number);
void insert(node *head, node *last, int number);
void remove(node *head, node *last);
void ShowList(node *current);


int main()
{
    node *head = NULL;
    node *last = NULL;
    insertAsFirstElement(&head,&last,3);
    cout << head -> number;

    return 0;
}

bool IsEmpty(node *head)
{
    if(head == NULL)
    {
        return true;
    }
    else
    {
        return false;
    }

}
char menu();
void insertAsFirstElement(node *&head, node *&last, int number)
{
    node *temp = new node;
    temp -> number = number;
    temp -> next = NULL;
    head = temp;
    last = temp;

}
void insert(node *head, node *last, int number);
void remove(node *head, node *last);
void ShowList(node *current);


 
Shalom
  • Rejestracja:około 21 lat
  • Ostatnio:prawie 3 lata
  • Lokalizacja:Space: the final frontier
  • Postów:26433
0
  1. Masz niezgodne deklaracje z definicjami (raz masz & a raz nie)
  2. Nie rozumiesz że operator & może oznaczać KILKA RÓŻNYCH RZECZY. Przy DEKLARACJI zmiennej oznacza referencje, ale w innych kontekstach już nie!
    Zapis &head POZA DEKLARACJĄ zmiennej to wywołanie unarnego operatora & na zmiennej czyli pobranie adresu tej zmiennej i zwraca wskaźnik do typu jakiego była zmienna. Więc jeśli masz
    node* head i zrobisz &head to dostaniesz adres pod którym w pamięci znajduje się wskaźnik head czyli dostaniesz node**.
    Analogicznie & może np. oznaczać operator bitowego iloczynu.

"Nie brookliński most, ale przemienić w jasny, nowy dzień najsmutniejszą noc - to jest dopiero coś!"
edytowany 1x, ostatnio: Shalom
Endrju
Przy deklaracji to nie jest operator.
Shalom
No to token, wiadomo o co chodzi ;]
0

Teraz zauważyłem, że mam błąd w deklaracji funkcji.

LL
  • Rejestracja:ponad 9 lat
  • Ostatnio:ponad 8 lat
  • Postów:46
0

Jak przekazujesz wskaźnik jako argument funkcji to przekazujesz ten wskaźnik jako kopię. Jeśli masz np. listę pojedynczo linkowaną(głowę listy) przekazywaną jako argument funkcji to tak naprawdę przekazujesz ją przez kopię i wszystkie modyfikacje, które na niej wykonasz zmienią tylko kopię(wskaźnika) dlatego jak chcesz wprowadzić modyfikacje na samych wskaźnikach musisz przekazać referencję do wskaźnika(to podobne do przekazywania wskaźnik na wskaźnik).

Referencja to nic innego jak samo-wyłuskujący się stały wskaźnik.

edytowany 1x, ostatnio: llwro
Azarien
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:około 18 godzin
0
Kopiuj
void insertAsFirstElement(node *&head, node *&last, int number)

Wyobraź sobie, że kod jest sformatowany tak:

Kopiuj
void insertAsFirstElement(node* &head, node* &last, int number)

Teraz wyraźniej widać, że head i last to są referencje na zmienne typu node*, czyli referencje na wskaźniki.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.