Argumenty z *&

0

Kiedy podaje się argument *&? Bo w przykładach list często takie są, lecz nie wiem jaki to ma sens?

0

Poczytaj o referencjach i wskaźnikach.

0

Ja jestem tylko blondynką, ale poczytaj sobie o wskaźnikach i referencjach, to się dowiesz :)

0

Wtedy, gdy chcesz żeby wskaźnik zaczął wskazywać na inny adres. Przesyłasz wskaźnik przez referencje *& albo wskaźnik na wskaźnik **, a nie przez kopię *. Wersja z referencją znacznie poprawia czytelność.

0

A jak wysyłać argumenty do takiej funkcji?

0

A jak przekazujesz argument do funkcji przyjmującej referencję?

0

Mam taką funkcję która wstawia pierwszy element do listy, jak wywołać taką funkcję? Jak w funkcji dam samą * to wtedy nie zmieni adresów wskaźników?

 void insertAsFirstElement(node *&head, node *&last, int number)
{
    node *temp = new node;
    temp -> number = number;
    temp -> next = NULL;
    head = temp;
    last = temp;

}
0

Takie wywołania:

insertAsFirstElement(&head,&last,3);
insertAsFirstElement(*&head,*&last,3);
insertAsFirstElement(head,last,3); 

nie działają.

0
#include <iostream>

int global_int{10};

int main() {
    int local_int{5};
    
    {    
        auto foo = [](int* ptr) { ptr = &global_int; };
        int* local_ptr{&local_int};
        std::cout << *local_ptr << "\n";
        foo(local_ptr);
        std::cout << *local_ptr << "\n";
    }
    
    {    
        auto foo = [](int** ptr) { *ptr = &global_int; };
        int* local_ptr{&local_int};
        std::cout << *local_ptr << "\n";
        foo(&local_ptr);
        std::cout << *local_ptr << "\n";
    }
    
    {
        auto foo = [](int*& ptr) { ptr = &global_int; };
        int* local_ptr{&local_int};
        std::cout << *local_ptr << "\n";
        foo(local_ptr);
        std::cout << *local_ptr << "\n";
    }
    
}
0
Biały Terrorysta napisał(a):

Takie wywołania:

insertAsFirstElement(&head,&last,3);
insertAsFirstElement(*&head,*&last,3);
insertAsFirstElement(head,last,3); 

nie działają.

Pomyśl, nie pałuj...

0

To według tego powinien w wywołaniu funkcji podawać argumenty z referencją, a mimo to pokazuje mi błąd przy wywołaniu funkcji: cannot convert node** to node* for argument 1.

#include <iostream>
#include <fstream>

using namespace std;

struct node
{
    int number;
    node *next;
};

bool IsEmpty(node *head);
char menu();
void insertAsFirstElement(node *head, node *last, int number);
void insert(node *head, node *last, int number);
void remove(node *head, node *last);
void ShowList(node *current);


int main()
{
    node *head = NULL;
    node *last = NULL;
    insertAsFirstElement(&head,&last,3);
    cout << head -> number;

    return 0;
}

bool IsEmpty(node *head)
{
    if(head == NULL)
    {
        return true;
    }
    else
    {
        return false;
    }

}
char menu();
void insertAsFirstElement(node *&head, node *&last, int number)
{
    node *temp = new node;
    temp -> number = number;
    temp -> next = NULL;
    head = temp;
    last = temp;

}
void insert(node *head, node *last, int number);
void remove(node *head, node *last);
void ShowList(node *current);


 
0
  1. Masz niezgodne deklaracje z definicjami (raz masz & a raz nie)
  2. Nie rozumiesz że operator & może oznaczać KILKA RÓŻNYCH RZECZY. Przy DEKLARACJI zmiennej oznacza referencje, ale w innych kontekstach już nie!
    Zapis &head POZA DEKLARACJĄ zmiennej to wywołanie unarnego operatora & na zmiennej czyli pobranie adresu tej zmiennej i zwraca wskaźnik do typu jakiego była zmienna. Więc jeśli masz
    node* head i zrobisz &head to dostaniesz adres pod którym w pamięci znajduje się wskaźnik head czyli dostaniesz node**.
    Analogicznie & może np. oznaczać operator bitowego iloczynu.
0

Teraz zauważyłem, że mam błąd w deklaracji funkcji.

0

Jak przekazujesz wskaźnik jako argument funkcji to przekazujesz ten wskaźnik jako kopię. Jeśli masz np. listę pojedynczo linkowaną(głowę listy) przekazywaną jako argument funkcji to tak naprawdę przekazujesz ją przez kopię i wszystkie modyfikacje, które na niej wykonasz zmienią tylko kopię(wskaźnika) dlatego jak chcesz wprowadzić modyfikacje na samych wskaźnikach musisz przekazać referencję do wskaźnika(to podobne do przekazywania wskaźnik na wskaźnik).

Referencja to nic innego jak samo-wyłuskujący się stały wskaźnik.

0
void insertAsFirstElement(node *&head, node *&last, int number)

Wyobraź sobie, że kod jest sformatowany tak:

void insertAsFirstElement(node* &head, node* &last, int number)

Teraz wyraźniej widać, że head i last to są referencje na zmienne typu node*, czyli referencje na wskaźniki.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1