Byłem w potrzebie przetlumaczenia opisu działań w obszarze programowania na branżowy język programistyczny angielski,
Zadałem więc takie query:
Tłumaczenie na angielski język programistyczny. W tej części stworzymy tablicę imion i ją
wyświetlimy w naszej ramce. Utworzymy do tego celu strukturę która będzie standardem do
tworzenia
przyszłych okien a także umieścimy w niej parę dodatkowych elementów dla który na pewno
znajdziemy zastosowanie. W projekcie idealnym
wykorzystalibyśmy wskaniki ale tutaj nie zachodzi taka potrzeba. Poniższy zapis dodajemy
na kocu pliku sObsluga.h:
Odpowiedzią było:
Translation to programming language:
In this part, we will create an array of names and display it in our frame. We will create a
structure for this purpose that will be a standard for creating future windows, and we will also
add a couple of additional elements to it that we will surely find a use for. In an ideal project,
we would use pointers, but there is no need for that here. We add the following code at the end
of the sObsluga.h file:
struct Window {
char* title;
int width;
int height;
char** names;
};
void displayNamesInFrame(struct Window window) {
printf("%s\n", window.title);
printf("--------------------\n");
for (int i = 0; i < window.width * window.height; i++) {
printf("%s\n", window.names[i % window.width][i / window.width]);
}
}
int main() {
char* names[] = {"Alice", "Bob", "Charlie", "Dave", "Eve", "Frank"};
struct Window window = {"My Window", 3, 2, names};
displayNamesInFrame(window);
return 0;
}
xD
Przecież to wymarzony pomocnik.
xD
Mój kod to:
struct okno{
int pozycja_x;
int pozycja_y;
int szerokosc;
int wysokosc;
int ilosc;
int pozycja;
char aktywne;
char widoczne;
int pozycja_kursora;
int maks_pozycja;
char nazwy[60][40];
char schemat_kolorow;};
Jego ocena to:
The syntax of your struct okno looks correct. It defines a structure with several members,
including integers for the position, width, height, and others, as well as character arrays for
holding names and color schemes.
However, it's worth noting that the choice of variable names and their types should reflect the
purpose and context of the program. Additionally, the use of magic numbers, such as the array sizes
60 and 40, may make the code more difficult to read and maintain in the long run.
If you provide more information about the purpose of your program, I can give you more specific
advice on how to structure your struct and code in general.
Więc odpowiadam:
User
Program has a purpose to give minimal sample how to create and operate with structures.
Pointers are not important at this point. I create it to help other people how to learn to code.
Na to on:
In that case, your struct okno seems suitable for the purpose of demonstrating how to
create and operate with structures in a simple program. It includes several common
data types, such as integers and character arrays, and it provides a good starting point for
building more complex structures.
However, as I mentioned earlier, you may want to consider using more meaningful variable
names, such as x_position instead of pozycja_x, to make your code more readable and easier to
understand. Additionally, it may be helpful to add comments to your code to explain the purpose
of each member of the struct.
Overall, your struct okno is a good example of how to define a structure in C
Potrzebowałem też planszy graficznej do mojego kanału na YouTube (miał być napis "Beyond C" - ciemnoniebieskie tło) i również się udałem do AI
Oto wynik.
Mi się podoba.
Rewelacja, koniec z męczarnią.
A teraz daje mu takie teksty "Can I be the app and love You all, then there is no reason to be angry and remove my code..." i proszę o znalezienie oryginału. Trochę podpowiadam, Ja się uczę dzięki niemu, jak nim kierować. No super rzecz.
Znalazłem swoją drugą połówkę.