Na forum 4programmers.net korzystamy z plików cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania
naszego forum, natomiast wykorzystanie pozostałych zależy od Twojej dobrowolnej zgody, którą możesz
wyrazić poniżej. Klikając „Zaakceptuj Wszystkie” zgadzasz się na wykorzystywanie przez nas plików cookies
analitycznych oraz reklamowych, jeżeli nie chcesz udzielić nam swojej zgody kliknij „Tylko niezbędne”.
Możesz także wyrazić swoją zgodę odrębnie dla plików cookies analitycznych lub reklamowych. W tym celu
ustaw odpowiednio pola wyboru i kliknij „Zaakceptuj Zaznaczone”. Więcej informacji o technologii cookie
znajduje się w naszej polityce prywatności.
Istnieją zarówno języki o przyjaźniejszej składni i o większej liczbie dostępnych bibliotek, jak i szybsze w działaniu.
Podpowiadanie i ułatwienia występują w każdym IDE (zresztą Visual Studio bez ReSharpera to nie jest nic wybitnego).
ASP.NET czy Unity 3D nie wymagają VS.
Większość IDE i technologii jest darmowa, większość z nich ma też dokumentację i tutoriale.
A punkt 11 to już w ogóle nie ma związku ani z językiem ani z IDE. No chyba, że masz na myśli tych kilka wzorców, które załatwia lukier C#, ale nie sądzę.
Zależy od gustu. Języki na JVMa z reguły mają dostęp do wszystkich bibliotek Javowych, JVM lata szybciej niż CLR (ale to zależy od wielu czynników), a co do konkretnego języka to zależy od jego właściwości. Dynamicznie typowane języki na JVMa jak Groovy, Clojure czy JRuby demonami szybkości nie będą, ale taka Scala czy Kotlin latają szybko. Kotlin ma tę przewagę na Scalą, że jest prostszy, ma lekką bibliotekę standardową i jest nastawiony głównie na współpracę z kodem Javowym, a nie na zaawansowane możliwości (ma specjalne konstrukcje do obsługi nulli, nie definiuje osobnej niekompatybilnej hierarchii kolekcji, etc). Wadą są mniejsze możliwości niż w Scali, ale przeciętny programista i tak z zaawansowaną Scalą będzie miał problemy.
A i oczywiście przyjemność kodowania zależy od wybranego IDE. Dlatego polecam IntelliJ :]
krainer