Chcę napisać aplikację kalkulator w C# przy użyciu WinForms, korzystając z Visual Studio 2013. Tutaj pojawia się moje pytanie, w jaki sposób powinny być tworzone przyciski (0-9) oraz operacje. Początkowo miałem zamiar utworzyć tablicę i przechowywać w niej te przyciski, by nie powielać kodu, lecz gdy tworzę metodę, która to robi, to przycisków nie widać w designerze, a widoczne są dopiero po kompilacji. Czy taki sposób ich tworzenia jest poprawny? Po prostu chcę uniknąć wyklikania 20 przycisków, z których każdy będzie taki sam.
Pewnie nie ustawiłeś poprawnie row
i column
Nie rozumiem, gdzie się te parametry ustawia?
Postaram się dokładniej zdefiniować o co mi chodzi. Po utworzeniu projektu WinForms, mamy Form1.cs(częsciowa implementacja klasy Form1), Form1.Designer.cs(cześciowa implementacja klasy Form1, która zawiera kod automatycznie wygenerowany) oraz Form1.cs [Design](który stanowi wizualne odwzorowanie dodanych kontrolek). I teraz gdy stworzyłem metodę generującą przyciski w Form1.cs i wywołałem ją w konstruktorze, to efektu nie widać w Form1.cs [Design], a jest widoczny dopiero po kompilacji programu.
A w czym to przeszkadza? To że nie widzisz tego w designerze, to może być tylko pewnym utrudnienie dla ciebie i nic więcej.
Nie rozumiem czemu nie wstawisz te przyciski w TableLayoutPanel, i powrzucać na niego przyciski.
Pamiętaj o dwóch rzeczach:
- Możesz podpiąć do dowolnej ilości przycisków to samo zdarzenie (metodę).
- Istnieje właściwość Tag do której możesz wstawić dowolny obiekt, np dla przycisków 0..9 takim obiektem będzie odpowiednia wartość liczbowa 0..9
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.