Program w C++, schemat blokowy

Program w C++, schemat blokowy
L1
  • Rejestracja:ponad 10 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:18
0

Mam do Was prośbę o rozwiązanie dwóch zadań.

  1. Napisać program w C++ i narysować schemat blokowy do liczenia wspólnego podzielnika liczb naturalnych a i b
    a)metodą Euklidesa i metodą odejmowania
    b) metodą Euklidesa i metodą dzielenia
  2. Czy w ciągu liczbowym a1,a2...an znajduje się element o zadanej wartości x.

Dopiero zaczynam naukę programowania dlatego proszę Was o rozwiązanie z opisem.
Pozdrawiam i z góry dziękuję.

Zelman666
  • Rejestracja:ponad 10 lat
  • Ostatnio:ponad 9 lat
  • Postów:41
1

http://www.algorytm.edu.pl/algorytmy-maturalne/algorytm-eulkidesa.html

google mi powiedziało, że to Ci pomoże.
A to drugie... leć przez kolejne elementy pętlą i przyrównuj do x.

Ogólnie zainteresuj się funkcją mod.

edytowany 1x, ostatnio: Zelman666
L1
  • Rejestracja:ponad 10 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:18
0

Dzięki za odpowiedź, jeszcze potrzebny jest schemat blokowy.

Zelman666
  • Rejestracja:ponad 10 lat
  • Ostatnio:ponad 9 lat
  • Postów:41
2

http://lmgtfy.com/?q=schemat+blokowy

Jak wiesz jaka figura co robi, to wystarczy że przepiszesz program na bloczki.

Chociaż właściwie powinno być odwrotnie - najpierw program na bloczki a później próbujesz zrobić z tego program.

edytowany 1x, ostatnio: Zelman666
kq
Moderator C/C++
  • Rejestracja:prawie 12 lat
  • Ostatnio:około 19 godzin
  • Lokalizacja:Szczecin
2

Zadanie 2: http://melpon.org/wandbox/permlink/BT3Di4uFb1d6OoAg

Kopiuj
template<typename T, typename U>
bool hasX(T&& t, U&& u){
	return end(t) != find_if(begin(t), end(t), bind(equal_to<U>{}, forward<U>(u), placeholders::_1));
}

Jak chcesz prościej - kursów jest multum, a zadanie trywialne.


kq
Niewydajne w przypadku jakichś bignumów :P
_13th_Dragon
Czyli wg ciebie equal_to&lt;U&gt; robi to inaczej?
kq
Meh, najwyraźniej potrzebny mi urlop. +1
flowCRANE
Moderator Delphi/Pascal
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:około 7 godzin
  • Lokalizacja:Tuchów
  • Postów:12171
0

@luki1833 - przypominam, że to są Twoje zadania, więc sam musisz je rozwiązać; Więc zabieraj się za robotę i nie czekaj na gotowca, bo nawet jeśli go dostaniesz, to i tak nic z niego nie zrozumiesz i będziesz znowu prosił o wytłumaczenie;

Dopiero zaczynam naukę programowania dlatego proszę Was o rozwiązanie z opisem.

Albo zabierz się do roboty, albo wątek poleci do kosza za proszenie o rozwiązanie zadań ze szkoły/studiów; A jak nie masz zamiaru się uczyć, to zleć to komuś za odpowiednią zapłatę, a wątek przerzucę do odpowiedniego działu.


Pracuję nad własną, arcade'ową, docelowo komercyjną grą z gatunku action/adventure w stylu retro (pixel art), programując silnik i powłokę gry od zupełnych podstaw, przy użyciu Free Pascala i SDL3. Więcej informacji znajdziesz na moim mikroblogu.
edytowany 2x, ostatnio: flowCRANE
Zobacz pozostały 1 komentarz
n0name_l
@luki1833 : Szarzy, zwykli smiertelnicy juz nie moga zwracac na nic uwagi? :'(
L1
flowCRANE
@luki1833 - "w takich kwestiach" uwagę może zwrócić każdy, tym bardziej jeśli ze swoim lenistwem obnosisz się w sieci, próbując w tak naiwny sposób wykorzystać ludzi, którzy wymaganą wiedzę zdobyli poświęcając mnóstwo czasu na naukę; Nie interesuje mnie to czy zaliczysz rok czy nie - jest mi to obojętne; Jednak proszenie o gotowce jest niezgodne z regulaminem tego forum i w takich wypadkach wątek powinien polecieć od razu do kosza; Następnym razem tak zrobię...
L1
@furious programming: Też zamierzam tak robić jak ludzie poświęcający czas, ale uwagi można wyrażać w bardziej delikatny sposób, wkurzyło Cię to rozumiem, wystarczyło jednak jedno zdanie napisać z tego co napisałeś powyżej: "Jednak proszenie o gotowce jest niezgodne z regulaminem tego forum". Nie uszanowałem regulaminu i zgadzam się z Tobą co napisałeś powyżej.
flowCRANE
Dobrze, nie ma problemu - po prostu pamiętaj o tym w przyszłości;

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.