Kiedyś stworzyłem podstawy prostej gry planszowej - kilka klas, kilka metod, powiązania między nimi.
Teraz zacząłem tworzyć aplikację w Qt Quick Application, stworzyłem dosłownie 'hello worlda' - kompiluje i uruchamia się pokazując obrazek planszy i pionka. Jak to teraz wszystko połączyć?
Tak mam powiedzmy postawionego pionka w QA:
Item {
id: pionek
x: 73
y: 410
width: 70
height: 105
Image {
x: 20
y: 21
source: "pionek.png"
width: 34
height: 63
}
A tak wygląda klasa Pionek z wcześniejszego projektu:
class Pionek
{
protected:
int pozycja; // pozycja na planszy
public:
Pionek();
int podaj_pozycje();
void set_pozycja(int n);
virtual void przesun(int ile) ;
virtual void set_start();
virtual void wypisz();
//virtual void set_nazwa();
//virtual string get_nazwa();
virtual int get_zdrowie();
virtual const char *typ();
virtual void set_zdrowie(int);
virtual int get_zasieg();
virtual int get_sila();
};
Jak to teraz połączyć? Gdzie pododawać te klasy w QA, żebym mógł tworząc Item korzystać z metod klasy Pionka?