Witam,
Sytuacja wygląda następująco:
Pensja na UoP wynosi 5750 netto, co daje ok. 7300 brutto i koszt pracodawcy na poziomie 9800 (dla uproszczenia przyjmijmy 10k).
Chciałbym się dowiedzieć jak będzie wyglądał odpowiednik takiej umowy w B2B. Zakładam, że skoro koszt pracodawcy przy obecnym UoP wynosi 10k, to nie będzie problemu z wynegocjowaniem 10k netto na B2B. Tutaj pojawia się pierwsze pytanie:
Czy dla pracodawcy ma znaczenie czy faktura będzie wystawiona na 10k czy 10k + VAT? Wydaje mi się, że nie ponieważ ten VAT i tak sobie odliczy. Dobrze myślę?
Zakładając, że odpowiedź na powyższe pytanie jest twierdząca, możemy pominąć VAT w dalszych wyliczeniach. Od 10k trzeba jednak zapłacić podatek dochodowy (19% liniowy) i składki (ok. 500 zł dla nowej działalności). Wynika z tego, że podatek dochodowy to 10k - 1900 czyli 8100, a odejmując jeszcze składki wychodzi ok. 7600 "na rękę".
Czy to rozumowanie jest poprawne? Czy przechodząc na B2B z UoP można rzeczywiście zyskać tak dużo, właściwie nie generując dodatkowych kosztów po stronie pracodawcy?
Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję i wybaczcie jeśli to pytanie wyda Wam się bezsensowne, ale jestem na etapie zastanawiania się czy taka zmiana ma sens. Poczytałem trochę na ten temat, a powyższy wywód jest zbieraniną wszystkiego co udało mi się znaleźć. Potrzebuję jednak potwierdzenia lub wyprowadzenia z błędu.
Pozdrawiam