Oczywiście do poniesionych kosztów powinienem dodać 23% podatek VAT, mimo, że hotel i bilety mają już w sobie VAT 8% ?
P.S. Jeśli faktura za hotel to brutto 108 zł (netto 100 zł), to wystawiasz fakturę klientowi na 123 zł brutto (netto 100 zł). Nie opodatkowujesz opodatkowanej już kwoty ;) Oczywiście zakładam, że jesteś VATowcem.
Właśnie o to mi chodziło. Czyli wystawiam mu fakturę na sumę kwot netto faktur, które otrzymałem. To ma sens - bo wtedy wychodzi się na zero. Ale co w przypadku, gdy ktoś jest na ryczałcie i ma niższy VAT niż 23% ? Wtedy taka osoba byłaby stratna na takim czymś.
Jedna księgowa mi już powiedziała, że to robi od kwoty brutto ale ja mam małe wątpliwości, więc dzielę się nimi na forum publicznym.
Ponadto w jaki sposób dodać bilety na które mam tylko rachunek i kartoniki, a na rachunku nie ma kwoty netto? Mam sobie ją wyliczyć?
Ustalona dieta, rozumiem, że jest kwotą netto i będzie taka sama jak z delegacji z moich kosztów?
Myślałem o księgowej ale w sumie dla 1-2 faktur miesięcznie to nie ma sensu :) Ot, na początku trzeba przejść te zawiłości a potem już z górki :)