UDP czy TCP do przesyłania dzwięku

UDP czy TCP do przesyłania dzwięku
VO
  • Rejestracja:ponad 5 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:43
0

Tworzę aplikacje która będzie przesyłać/odbierać dźwięk do/z serwera. Z tego co mi wiadomo używa się do tego protokołu UDP. Problem jest taki że aplikacja będzie się łączyła z różnych sieci na całym świecie. Pytanie czy przez UDP mogę to rozwiązać czy zostaje mi tylko TCP?

edytowany 1x, ostatnio: volau
baant
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:3 miesiące
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Postów:524
0

A czy UDP jest w jakimś kraju zakazane?

VO
  • Rejestracja:ponad 5 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:43
0

chyba nie do kończa rozumie działania MulticastSocket. To joinGroup to jest IP "servera" czy tak jakby kanał na ktorym nadaje diagramy i jest dostępny z każdej sieci na całym świecie? Czy tylko w danej podsieci?

superdurszlak
nie diagramy tylko datagramy :P
W0
Chyba mylisz broadcast IP z multicastem
LU
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:7 dni
  • Lokalizacja:Gdańsk
0

Możesz skorzystać z protokołu UDP. Serwer musi być wystawiony publicznie (tzn. mieć publiczne ip ewentualnie proxy) aby komunikacja była możliwa z różnych sieci na całym świecie.


edytowany 1x, ostatnio: lukascode
Shalom
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
  • Lokalizacja:Space: the final frontier
  • Postów:26433
1

chyba nie do kończa rozumie działania MulticastSocket. To joinGroup to jest IP "servera" czy tak jakby kanał na ktorym nadaje diagramy i jest dostępny z każdej sieci na całym świecie? Czy tylko w danej podsieci?

Multicast to jest pewien szczególny rodzaj komunikacji. IP jest adresem grupy, nie serwera. Idea jest taka, że infrastruktura sieciowa zjamie sie dostarczeniem pakietów do wszystkich w danej grupie. W praktyce multicast nie jest routowany poza sieciami lokalnymi, więc raczej nie o to ci chodzi. Musisz napisać serwer który będzie rejestrowac zainteresowanych klientów i rozsyłać do każdego z osobna dane.


"Nie brookliński most, ale przemienić w jasny, nowy dzień najsmutniejszą noc - to jest dopiero coś!"
edytowany 1x, ostatnio: Shalom
LU
Multicast czyli np. adres rozgłoszeniowy 192.168.0.255/24? Czy to w praktyce jest gdzieś wykorzystywane np. w warstwie Aplikacji OSI?
Shalom
Nie nie nie. Multicast to zupełnie co innego niż broadcast.
LU
Racja. Mówisz, że multicast nie jest routowany a z tego co wiem protokół RTP korzysta z multicast?
Shalom
Ostatni raz patrzyłem na to z 10 lat temu i były z tym problemy, możliwe że teraz już nie ma.
Wilktar
  • Rejestracja:prawie 6 lat
  • Ostatnio:9 dni
  • Postów:82
0

Do takich rozwiązań głównie używa się UDP. W UDP nie ma retransmisji pakietów które nie dotarły - bo na co Ci dane które są już mocno opóźnione.

Mimo wszystko UDP też ma swoje problemy - np. brak informacji zwrotnej czy pakiet dotarł oraz czy klient nie jest zalewany zbyt dużą ilością pakietów.

Dlatego np. w H.323 używa się i TCP i UDP.

Możesz popatrzyć jak są skonstruowane takie protokoły:
RTSP
H.323


Chciałby nad poziomy człek, a tu ciągle niż,
Nie uciągnie pusty łeb ciężkiej d**y wzwyż.
VO
  • Rejestracja:ponad 5 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:43
0

W takim razie jak uzyc UDP tak aby serwer przyjmować kilka klientów i przyjmował i rozsyłał miedzy nimi pakiety. Musiałbym użyć DatagramSocket? Powiedzmy że chce zrobić aplikacje typu teamspeak

Koziołek
Moderator
  • Rejestracja:około 18 lat
  • Ostatnio:około 3 godziny
  • Lokalizacja:Stacktrace
  • Postów:6822
1

@volau: rzuć okiem na Netty i tyo jak tam można zrobić steaming.


Sięgam tam, gdzie wzrok nie sięga… a tam NullPointerException
LU
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:7 dni
  • Lokalizacja:Gdańsk
0

UDP to protokół bezpołączeniowy więc musisz sam zadbać o wiedze po stronie serva, kto ciągle chce otrzymywać datagramy.
Np. Gdy klient prześle pierwszy datagram możesz wygenerować uuid go identyfikującego i mu odesłać aby kolejne datagramy wysyłał
z tym identyfikatorem. Musisz pamiętać, że datagramy powinny być "lekkie" w granicach 512-1024B.


VO
  • Rejestracja:ponad 5 lat
  • Ostatnio:ponad 4 lata
  • Postów:43
0

Porozglądałem się po googlach, i w sumie nic konkretnego nie znalazłem. Zdecydowałem się użyć AsynchronousServerSocketChannel z timeoutem. Pytanie czy dobrze zrobiłem oraz jak wykryć koniec przysyłanych danych jak wiadomo duży pakiet danych na tcp może zostać poszatkowany na mniejsze. Doklejać wielkość na początku albo jakiś znak na końcu danych?

edytowany 1x, ostatnio: volau

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.