Voxel Engine - obiekty

Voxel Engine - obiekty
Skatty
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:ponad 10 lat
  • Lokalizacja:Kraków
  • Postów:139
0

Witam

Napisałem prosty voxel engine. Zdefiniowałem tam obiekty zbudowane z szescianów jak np. drzewa. Problem w tym, że wygląda to tak:

Kopiuj
addBlock(new typ klocka(x, y, z));

Czy ktoś wie jak mogę wygenerować kulę zbudowaną z klocków, podając jej x y z i promień? Chodzi mi tutaj o jakiś algorytm/wzór na obliczanie

edytowany 1x, ostatnio: Skatty
Patryk27
Moderator
  • Rejestracja:ponad 17 lat
  • Ostatnio:prawie 2 lata
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Postów:13042
0

Patryk27
Out of curiosity - za co ten minus?
Wibowit
  • Rejestracja:około 20 lat
  • Ostatnio:12 minut
0

Mój szybki pomysł to: mając przygotowaną trójwymiarową siatkę na klocki, iterujesz po wszystkich klockach które należą do sześcianu otaczającego kulę i oznaczasz tylko te klocki, których środek jest odległy od środka kuli o co najwyżej długość promienia. Oznaczone klocki tworzą klockową kulę.


"Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute." - Abelson & Sussman, SICP, preface to the first edition
"Ci, co najbardziej pragną planować życie społeczne, gdyby im na to pozwolić, staliby się w najwyższym stopniu niebezpieczni i nietolerancyjni wobec planów życiowych innych ludzi. Często, tchnącego dobrocią i oddanego jakiejś sprawie idealistę, dzieli od fanatyka tylko mały krok."
Demokracja jest fajna, dopóki wygrywa twoja ulubiona partia.
edytowany 1x, ostatnio: Wibowit

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.