Voxel Engine - obiekty

Voxel Engine - obiekty
Skatty
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Kraków
  • Postów: 139
0

Witam

Napisałem prosty voxel engine. Zdefiniowałem tam obiekty zbudowane z szescianów jak np. drzewa. Problem w tym, że wygląda to tak:

Kopiuj
addBlock(new typ klocka(x, y, z));

Czy ktoś wie jak mogę wygenerować kulę zbudowaną z klocków, podając jej x y z i promień? Chodzi mi tutaj o jakiś algorytm/wzór na obliczanie

Patryk27
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Wrocław
  • Postów: 13042
Wibowit
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: XML Hills
0

Mój szybki pomysł to: mając przygotowaną trójwymiarową siatkę na klocki, iterujesz po wszystkich klockach które należą do sześcianu otaczającego kulę i oznaczasz tylko te klocki, których środek jest odległy od środka kuli o co najwyżej długość promienia. Oznaczone klocki tworzą klockową kulę.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.