Java nie potrafi odejmować :/

Java nie potrafi odejmować :/
Losiu22
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:około 10 lat
  • Postów:98
0

Witam,
mam prostą grę, w której kwadrat porusza się od lewej do prawej krawędzi ekranu (kiedy dotknie krawędzi zawraca). Wszystko było dobrze kiedy prędkość kwadratu była stała (1).
Niestety kiedy wprowadziłem funkcję newSpeed(float wartosc) która ma za zadanie dostosować szybkość gry do szybkości urządzenia (tak aby gra działała identycznie szybko na każdym komputerze) zaczęło dziać się coś dziwnego :/
Po długim debugowaniu okazało się że wina nie do końca jest moja.
Nowa prędkość to (po zastosowaniu funkcji newSpeed) wynosi:** -7.4160004f**
Pozycja to 1.0f

Po dodaniu obu liczb powinno wyjść -6 z czymś, tymczasem wychodzi coś takiego: 3.2680999E10
Dlaczego?

Zobacz pozostałe 3 komentarze
Sopelek
Zamiast dostosowywać prędkość ruchu, to ustal jakiś czas co jaki będzie to wykonywane. Np 20 razy na sek
Losiu22
@Sopelek no tak, ale co się stanie jeśli ustawię żeby odświeżało się co sekundę, a program np. nie wyrobi się z obliczeniami przez ten czas?
Koziołek
to nie pisz w Javie ponieważ nie jest ona przewidziana do tworzenia aplikacji czasu rzeczywistego (czyli takich, gdzie wiadomo ile mają trwać obliczenia).
Sopelek
teraz jak dałeś kod, to trochę inaczej to zobaczyłem niż wygląda z twojego opisu, ale nadal nie jest idealnie. Powinien być timer. Co n milisekund updatujesz obiekty dając im także czas pomiędzy updatami, aby można było dostosować prędkość/przesunięcie/przyspieszenie .002f * czasMS. Dzięki, jeśli coś nie zostanie updatowane zgodnie z przewidywaniami to zostanie zachowana ciągłość.
Kerai
Daję minusa za durną nazwę tematu.
0

pokaż kod

Patryk27
Moderator
  • Rejestracja:ponad 17 lat
  • Ostatnio:prawie 2 lata
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Postów:13042
0

Dlaczego?

Sposób przechowywania liczb zmiennoprzecinkowych w komputerze nie jest dokładny.
Pokaż kod, a powiemy więcej.


Losiu22
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:około 10 lat
  • Postów:98
0

Proszę, oto kod:

Kopiuj
public class Menu {
	Obiekty tlo;
	Obiekty gradient;
	int kierunekGradientu = 1;

	public Menu(Obiekty tlo, Obiekty gradient) {
		this.tlo = tlo;
		this.gradient = gradient;
	}

	public void drawMenu(GL10 gl, InitAndRun iar) {
		gradient.drawObject(gl);
		tlo.drawObject(gl);
		efektySpecjalne(iar);
	}
	
	public void efektySpecjalne( InitAndRun iar){ //xD
		if(kierunekGradientu == 0){ //idzie w lewo
			gradient.goX(-1f);
	        
			if(gradient.getX() < -((1f/4f)*tlo.getWidth())){
				kierunekGradientu = 1;
			}
		} else if(kierunekGradientu == 1){ //idzie w prawo
			gradient.goX(1f);
			
			if(gradient.getX() > 1){
				kierunekGradientu = 0;
			}
		}
	}
}

 
Kopiuj
	public static float newSpeed(InitAndRun iar, float wartosc) {
		if (iar.FPS > 0) {
			float przyspiesz_o = 24 / iar.FPS;
			return wartosc * przyspiesz_o;
		}
		return wartosc;
	} 
Kopiuj
	public void goX(float length) {
		this.x += newSpeed(or.iar, length);
		//if(length == -1f)
		//Log.v("Obiekty","X: " + this.x + " Dodaje do x: " + newSpeed(or.iar, length) + " Wiec teraz jest: " + getX());
	}
 

Zaznaczam, że w przypadku gdy kierunekGradientu jest równy jeden (a więc wartość szybkości nie jest ujemna) wszystko działa dobrze. Nie działa jedynie kiedy występuje wartość ujemna.

edytowany 2x, ostatnio: Losiu22
Shalom
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:około 3 lata
  • Lokalizacja:Space: the final frontier
  • Postów:26433
0
  1. Kod to tragedia.
  2. Zgaduje ze iar.FPS to int a nie float sta dostajesz tam 0.

"Nie brookliński most, ale przemienić w jasny, nowy dzień najsmutniejszą noc - to jest dopiero coś!"
Losiu22
1. co widzisz w tym kodzie takiego tragicznego? 2. zmienna FPS to float. Z resztą to logiczne: jakby FPS był zero to wszędzie indziej też było by zero, a nie jakieś 3.2680999E10
Shalom
1. Kupa magicznych liczb w kodzie. Nazwy które nic nie mówią. Drabinki ifów. Jednym slowem: kod nadaje sie tylko do wyrzucenia. 2. Pokaż wiecej kodu bo teraz to ci mozemy najwyżej wróżyć z fusów.
Losiu22
cały potrzebny wam kod już dałem. Rozwiązałem problem, zrobiłem odwrotnie do twojej rady: zamieniłem FPS na int i zaczęło działać
Shalom
Więc już wiadomo jaki był problem. Otóż floaty mogą bardzo małe ale bliskie 0. U ciebie FPS właśnie takie był. W efekcie jak brałeś go do obliczeń to wychodziły ci gigantyczne liczby.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.