Witam,
od jakiegoś czasu tworzę grę i ostatnio zauważyłem, że zajmuje ona stanowczo więcej pamięci (RAM) niż powinna.
Szukam więc przyczyny. Chyba ją znalazłem, ale muszę się upewnić ;)
Załóżmy, że w konstruktorze każdej klasy tworzę (jak to nazwać?) odwołanie do klasy głównej (w tym przypadku main):
Main main123;
public PrzykladowaKlasa1(Main main){
main123 = main;
}
I druga klasa:
Main main123;
public PrzykladowaKlasa2(Main main){
main123 = main;
}
Jak widać w każdej klasie odwołuję się do klasy Main. (klasa Main wywołuje konstruktory, przesyłając swoją zawartość)
I jeśli tak zrobię, to pamięć zużywana przez funkcje w tej klasie się powieli? Tzn. jeśli klasa main zużywa 3 MB, ty jeśli tak zrobię, to łączna zajmowana pamięć będzie wynosiła 6 MB z hakiem?
Czy dobrze rozumiem, czy się zagmatwałem? :/
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
PS: Wiem, że to kiepsko wytłumaczyłem, ale nie wiem jak to inaczej ująć.