Witam.
Zaczynam z kolegą uczyć się programowac w Javie.
Chcemy stworzyć gre kółko krzyzyk.
Mamy następujący problem gra na dwoch graczy chodzi natomiast niepotrafimy zrobic sprawdziania czy zawodnik wygrał oraz blokady zeby gracz nie mogł podawać numerów pola z poza zakresu 3X3. Prosimy o pomoc.
Oto program(Wiem ze moze cos byc nie jasne ale dopiero sie uczymy)
import java.util.Scanner;
import java.util.Random;
//import java.util.String;
public class Gra {
public static void main(String[] args) {
int n,i,j,x,z,k,w,p;
int g1,g2;
int i1,j1,wi,st;
//string l;
int tab[][];
x=0;
z=1;
k=0;
w=0;
wi=10;
st=0;
g1=8;
g2=2;
Random g=new Random();
p=g.nextInt(2+1);
System.out.println(p);
tab=new int[4][4];
System.out.println("-----------------------MENU-----------------------");
System.out.println("WYBIERZ TRYB GRY");
System.out.println("1) Jeden gracz");
System.out.println("2) Dwoch graczy");
System.out.println("0) Wyjscie");
System.out.println("--------------------------------------------------");
System.out.print(">");
Scanner od=new Scanner(System.in);
n=od.nextInt();
///////////PLANSZ
if(n==2)
{
for(i=0;i<4;i++)
{
System.out.println(" ");
for(j=0;j<4;j++)
{
if (j==0)
{
System.out.print(x+"|");
x++;
}
if ((i==0)&&(z!=4))
{
System.out.print(z+"|");
z++;
}
if((i!=0)&&(j!=0))
{
System.out.print(tab[i][j]+"|");
}
}
}
///////////Strzelanie
/*for(i1=0;i1<4;i1++)
{
for(j1=0;j1<4;j1++)
{*/
do{
/////////////////////////////////GRACZ1
if(p==1)
{
System.out.println(" ");
System.out.println("Gracz1");
System.out.println("Wybierz pole");
System.out.print("Kolumna:");
k=od.nextInt();
System.out.print("Wiersz:");
w=od.nextInt();
for(i=0;i<4;i++)
{
for(j=0;j<4;j++)
{
if((w==j)&&(k==i))
{
tab[w][k]=g1;
}
}
}
st++;
///////////PLANSZ////////////////
x=0;
z=1;
for(i=0;i<4;i++)
{
System.out.println(" ");
for(j=0;j<4;j++)
{
if (j==0)
{
System.out.print(x+"|");
x++;
}
if ((i==0)&&(z!=4))
{
System.out.print(z+"|");
z++;
}
if((i!=0)&&(j!=0))
{
System.out.print(tab[i][j]+"|");
}
}
}
////////////////////////////////
////////////////////////
System.out.println(" ");
System.out.println("Gracz2");
System.out.println("Wybierz pole");
System.out.print("Kolumna:");
k=od.nextInt();
System.out.print("Wiersz:");
w=od.nextInt();
for(i=0;i<4;i++)
{
for(j=0;j<4;j++)
{
if((w==j)&&(k==i))
{
tab[w][k]=g2;
}
}
}
st++;
///////////PLANSZ////////////////
x=0;
z=1;
for(i=0;i<4;i++)
{
System.out.println(" ");
for(j=0;j<4;j++)
{
if (j==0)
{
System.out.print(x+"|");
x++;
}
if ((i==0)&&(z!=4))
{
System.out.print(z+"|");
z++;
}
if((i!=0)&&(j!=0))
{
System.out.print(tab[i][j]+"|");
}
}
}
////////////////////////////////////////////////
}
////////////////////////////////
else{
System.out.println(" ");
System.out.println("Gracz2");
System.out.println("Wybierz pole");
System.out.print("Kolumna:");
k=od.nextInt();
System.out.print("Wiersz:");
w=od.nextInt();
for(i=0;i<4;i++)
{
for(j=0;j<4;j++)
{
if((w==j)&&(k==i))
{
tab[w][k]=g2;
}
}
}
st++;
///////////PLANSZ////////////////
x=0;
z=1;
for(i=0;i<4;i++)
{
System.out.println(" ");
for(j=0;j<4;j++)
{
if (j==0)
{
System.out.print(x+"|");
x++;
}
if ((i==0)&&(z!=4))
{
System.out.print(z+"|");
z++;
}
if((i!=0)&&(j!=0))
{
System.out.print(tab[i][j]+"|");
}
}
}
////////////////////////////////////////////////
//////////////////////////
x=0;
z=1;
System.out.println(" ");
System.out.println("Gracz1");
System.out.println("Wybierz pole");
System.out.print("Kolumna:");
k=od.nextInt();
System.out.print("Wiersz:");
w=od.nextInt();
for(i=0;i<4;i++)
{
for(j=0;j<4;j++)
{
if((w==j)&&(k==i))
{
tab[w][k]=g1;
}
}
}
st++;
///////////PLANSZ////////////////
x=0;
z=1;
for(i=0;i<4;i++)
{
System.out.println(" ");
for(j=0;j<4;j++)
{
if (j==0)
{
System.out.print(x+"|");
x++;
}
if ((i==0)&&(z!=4))
{
System.out.print(z+"|");
z++;
}
if((i!=0)&&(j!=0))
{
System.out.print(tab[i][j]+"|");
}
}
}
////////////////////////////////
}
System.out.print(st);
}
while ((g1!=wi)||(g2!=wi)||(st==9));
}
}
}