Olamagato napisał(a)
Trudno znaleźć kod o takiej budowie menu, jaki ja chce mieć, no ale szukam.
Z tym dostępem chodziło mi o to, że klasę PlayGame będzie wywoływać tylko klasa menu, myślałem, że to jasne.
No i wiem, co to jest menu, to kilka przycików, gdzie sobie moge wybrać jeden, np. jak chce przejść do gry wciskam przycisk "Przejdź do gry", tutaj mam tylko jeden przycik w menu dla uproszczenia oczywiście:
Struktura mojego programu jest taka:
klasa Menu:
Kopiuj
ładujMenu();
if (naciśniętoGrajWGręButton) {
zwolnijMenu();
uruchomGrę() { // Metoda lokalna :)
załadujGrę(); // Czyli wywołanie konstruktora klasy PlayGame
grajWGrę(); // metoda klasy PlayGame, przykładowa nazwa np. go(); no i gram, albo jakieś nowe
// menu klasy PlayGame wyskakuje,
} // i sobie mogę wybrać "graj"
// gra jest już załadowana
}
// no i tereraz np. przegrałem, mogę np. wstawić jakieś menu lub komunikat typu "twoje score to: tyle, chcesz grać jeszcze raz?"
// no i teraz wracam do menu, bo nie chce grać dalej
ładujMenu();
// Ogólnie tak, oczywiście jak chcesz wyjść po prostu zamykasz krzyżykiem.