hej! jestem amatorem w programowaniu w java. Trochę programowałam za czasów szkoły a teraz mam do napisani programik który po podaniu nazwy szukanego pliku jpg ma go otworzyć. Jak dotąd mój kod wygląda następująco
import java.awt.*;
import java.io.*;
import java.awt.event.*;
import javax.swing.*;
import java.awt.Graphics;
import java.awt.Image;
import java.applet.Applet;
public class Okno extends Frame{
JButton szukaj=new JButton("Szukaj");
TextField zlecenie = new TextField(20);
Label tekst = new Label("Podaj nr zlecenia ");
public Okno(){
super("Archiwum");
setLayout(new FlowLayout());
tekst.setFont( new Font("Podaj nr zlecenia ",Font.BOLD,14) );
add(tekst);
add(zlecenie);
add(szukaj);
szukaj.addActionListener(new B1L());
addWindowListener(new WL());
}
public class B1L implements ActionListener{
public void actionPerformed(ActionEvent e){
String szukanyPlik = zlecenie.getText();
File plik= new File(szukanyPlik + ".jpg");
if(plik.exists()){
//w tym miejscu ma wyświetalac plik jpg o podanej nazwie szukanyPlik
return;
}
else{
JOptionPane.showMessageDialog(null, "Plik o nr zlecenia " + szukanyPlik + " nie istnieje w archiwum.", "Uwaga!",2);
return;
}
}
}
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
throw new UnsupportedOperationException("Not supported yet.");
}
static class WL extends WindowAdapter{
@Override
public void windowClosing(WindowEvent e){
System.exit(0);
}
}
public static void main(String[] args) {
Frame f=new Okno();
f.setSize(350,200);
f.setBackground( new Color(154,218,205) );
f.setVisible(true);
f.setResizable(false);
}
}
jak dotąd wiem tylko że można wyświetla zdjęcie za pomocą takiego kodu
public class Obrazek extends Applet{
Image img;
String szukanyPlik = zlecenie.getText();
public void init(){
img = getImage (getCodeBase(), szukanyPlik + ".jpg");
}
public void paint(Graphics g){
g.drawImage (img, 0, 0, 600, 800, this);
}
}
czy ma ktos jakis pomysł jak to zgrac ze soba albo podać jakies inne rozwiązanie. Z góry wielki dzięki za wszelką pomoc :)