Hej, chciałbym zapytać (o ile znaleźlibyście chwilę) jak byście oszacowali czas wykonania poniższych projektów dołączając ocenę w skali od 1 do 10 znajomość bibliotek które byście wykorzystali albo wiedzieli jak zaimplementować elementy [gdy dotyczą bezpośrednio programowania] itd.
O budżet nie pytam, bo na celu chciałbym jakąś skalę porównawczą [trochę za mała grupa na statystykę, ale zawsze to jakiś punkt odniesienia] ile zajmują projekty osobom nie wdrożonym, a ile osobie która już wie co robi :).
Nie proszę o wypisanie bibliotek (opcjonalnie jeśli ktoś by zechciał, prosiłbym o język programowania / użyte oprogramowanie)
Prosty schemat NR# godziny ocena_własnej_znajomości_do_projektu [język] [oprogramowanie]
np. 1# 25h 7/10 Java NetBeans
albo 1# 15h 9/10
Oczywiście każdy projekt zakładam że robimy od zera, bez gotowych komponentów z wcześniej już tworzonych projektów.
Projekt #1
Dokumentacja do stworzenia schematu przyłączeń (sieć wewnętrzna firmy) dla stu stanowisk w firmie posiadającej 4 budynki parterowe:
-Wymagane jest rozrysowanie dokładnego umiejscowienia gniazd wraz z przebiegiem kabli.
-Oszacowanie kosztów surowców (kabli, urządzeń itd.)
-Wyliczenie wymaganych urządzeń, switchy, routerów itd.
-Stworzenie tabel zawierających kody i adresy danych gniazd.
Projekt #2
Stworzenie dokumentacji i aplikacji z interfejsem graficznym typu zgadnij liczbę, spełniającą wymogi:
-Różne poziomy trudności (np. zakres 1-100, 1-1000 itd) + możliwość podania własnego zakresu.
-Walidacja informacji wprowadzanych przez użytkownika poprzez wyskakujące okna komunikujące.
-Ranking wyników.
-Podawanie przez komputer czy liczba jest mniejsza, czy większa.
-Mapowanie klawiszy (zatwierdzanie enterem itd).
-Możliwość zapisu i odczytu gry.
Projekt #3
Stworzenie gry platformowej z możliwą kooperacją, zawierającą dokumentację, nie wykorzystując silników do designu gier typu unity. (Czysto kodując i wykorzystując do tego biblioteki danego języka). Gra powinna:
-Prowadzić ranking dla etapów.
-Posiadać bloki co najmniej czterech rodzajów.
-Posiadać ustawienia rozdzielczości.
@Edit: Przez gra kooperacyjna, mam na myśli grę dwóch użytkowników z podzielonym ekranem na jednym komputerze.
Platformowa - gra typu>
przedstawionej w pierwszych trzech sekundach filmiku. Tyle że wymagania są dużo niższe, nic się nie musi tam poruszać poza graczem.
Przez bloki, mam na myśli takie elementy po których można chodzić, takie które mogą zabić gracza, takie które pozwalają na większe wybicie się oraz oznaczające metę/start. Grafika również prosta, może być typowo produkcyjna, blok niebieski, czerwony, zielony itd.
Ogólnie w 2d chodzi o przeskakiwanie z platformy A na platformę B, kolizję z sufitem, ścianami i podłogą. [Osobiście bym robił w PyGame, pisałem natomiast w C++ z SFML i nie polecam :D]
Projekt #4
Stworzenie dokumentacji i aplikacji z interfejsem graficznym która pozwala na przeprowadzanie i tworzenie testów, spełniającego wymogi:
-Możliwość wprowadzania własnej punktacji, innej niż 1, 0. W tym możliwość wprowadzania punktów ujemnych.
-Możliwość tworzenia pytań wielokrotnego wyboru, pojedyńczego wyboru, otwartych [do oceny później przez egzaminującego] bądź prawda/fałsz.
-Możliwość dodawania obrazków do pytania.
-Nadawanie hasła do testu, wymaganego do jego modyfikacji.
-Możliwość przewijania tworzonych pytań, do następnego/poprzedniego.
-Możliwość podania ile razy test może zostać wykonany, na przykład 1 raz.
-Serializacja i deserializacja stworzonego testu
-Możliwość logowania użytkowników, w celu potwierdzenia jego tożsamości.
-Możliwość wyboru testu.
-Możliwość wczytania testu do modyfikacji po wprowadzeniu hasła.
@Edit: To taka aplikacja z myślą o nauczycielach w sali komputerowej, albo ośrodkach egzaminacyjnych lub też studiach. Przynajmniej tak sobie to wyobrażałem :). A piszę z tym jak i innymi tutaj, z ciekawości by skonfrontować opinię osób 'zatwardziale akademickich' z osobami które zajmowały się czymś podobnym w praktyce :)
Z góry dziękuję za odpowiedzi :D.