Dany jest plik w którym opisany jest obiekt dwuwymiarowy w postaci współrzędnych punktów (dwie kolumny x, y). Na podstawie tych danych program ma generować trzecią kolomnę prędkości. Wytłumaczę na rysunku.
Dla tego rysunku dane są cztery opisane przeze mnie punkty i duża liczba punktów na okręgu.
Obrabiarka ma startować z pkt 1. i poruszaś się z maksymalną prędkością, zbliża się do pkt 2. i zaczyna zwalniać, następnie porusza się po okręgu z jakąś określoną prędkością mniejszą od maksymalnej, przed pkt 3. zwalnia następnie porusza się do pkt 4. z maksymalną prędkością, przed pkt 4. zwalnia i rozpędza sie do pkt 1. pierwszego i się zatrzymuje.
Okrąg składa się oczywiście z dużej liczby małych odcinków (dużo punktów). Kształty obiektów mogą byc oczywiście różne. Czyli przy każdym punkcie ma być prędkość z jaką dojeżdża do niego obrabiarka. Czyli na odcinku 1-2 trzeba dodać kilka punktów aby móc sterować prędkością na tym odcinku.
Jak się do tego zabrać? Potrzebne są algorytmy rozmyte, neurony czy da się to prościej?