Siemano, zastanawia mnie w jakich językach pisane są maszyny do gier - np. jednoręki bandyta. Wiem, że mają wbudowany komputer ale na jakiej zasadzie jest to robione? Czy można programować je za pomocą języka np. C++?
Assembler?
Tylko i wyłącznie?
Aplikacje na Windowsa czy Linuxa także praktycznie rzecz biorąc możesz pisać wyłącznie w Assemblerze...
- podpowiedź: C++ kompiluje się do Assemblera *
Obstawiam, że tylko i wyłącznie asm, dopóki dana maszyna nie będzie miała zaimplementowanego jakiegoś interpretera innego języka.
Edit: no i mogą istnieć np.specjalne kompilatory czy biblioteki do C++ dzięki którym takie maszyny także można by zaprogramować.
Nie chcę wprowadzać w błąd, bo chodzi o automaty do gier, ale np. kasy samoobsługowe w Tesco mają zainstalowanego Windowsa XP (logo się wyświetlało, jak się ostatnio zawiesiła jedna :)). Zatem można przypuszczać, iż niektóre z takich automatów mogą korzystać z podobnych rozwiązań, np. Linuksa.
Kolega pisał sterowniki do takich maszyn. Miało Windowsa na pokładzie, sterowniki oczywiście w C pisane (nie wiem czy to miało jakąś warstwę aplikacji czy tylko stery).
Kolega pisał program do telekiosku czy infokiosku (nie wiem jak się to nazywa) w WPF (= C# czyli .NET ;)
Brat koleżanki w NVidi sterowniki też w C++ pisał.
Szwagra żony brat rodzony pisał w Cobolu, ale nie wiem co i nie wiem czy się liczy.
Obecnie zazwyczaj w Javie/C#. Zazwyczaj stawia się maszynę z windowsem czy linuxem na pokładzie w zależności od tego co oczekuje klient. Dawno temu jak zaczynałem pracę to firma miała taki jednoosobowy pion odpowiedzialny za telewizory z reklamami. Aplikacja w Javie uruchamiana była na jakiejś okrojonej wersji Debiana.
Co zaś tyczy się klasycznych automatów arcade... http://en.wikipedia.org/wiki/Namco_Pac-Man
http://cubeman.org/arcade-source/pacman.asm :) Have fun.
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.