RPG2D - czyli wersja prototypowa mojej gry RPG

1

Uuu, kogoś uraziłem — jest mi z tego powodu niezmiernie wszystko jedno.

tmk3 napisał(a):

OP uczy się i dobrze się bawi przy swojej grze, wielu devów zostaje przy gameplayu i nie interesują ich zagadnienia związane z silnikiem, nie ma w tym nic złego.

Oczywiście, że nie ma w tym nic złego — tak długo, jak robi to dla siebie. A kiedy zakłada wątek i prosi o feedback, to się nie bulwersuj, że go udzielam i opisuję problemy związane z tym projektem (i są to problemy realne, a nie wyssane z tyłka). Nie podoba ci się moje zdanie to twój problem, ale nie właź między wódkę a zakąskę ze złymi praktykami, w imieniu obrony jakiejś wyższej, szkodliwej samodzielności.

Boski napisał(a):

Jak mamy takie święte wojny toczyć (bo w zasadzie to jest typowo endless temat rób silnik vs rób grę vs rób grę i silnik) to może się przenieśmy o innego wątku, bo śmietnik op robimy.

Pisząc o silniku, miałem na myśli fundament dla gry, który nie musi być osobnym bytem. Nie proponowałem, aby jego kod wydzielić i nim się zająć. Proponowałem, aby wrócić do podstawowych funkcji i je rozbudować, zanim przejdzie się dalej.

0

Witam.
Chciałbym Wam zaprezentować kolejny update mojej gry. Chętnie przyjmę wszelką krytykę.

wersja
v 0.5

sterowanie
-WASD + Enter + E
-Strzałki + Spacja + L-Ctrl

rozmiar
3,29 MB

system operacyjny
Windows

updates
-naprawiono miganie plecaka/ekwipunku gracza
-dodano ikonę do gry
-dodano mapę kafelkową, teraz świat gry pokryty jest zieloną trawą
-poprawiono sterowanie w ekwipunku
-dodano nowe potwory (goblin, dziobak)
-teraz gdy pokonamy potwora wypada z niego łup (wygląda jak torba)
-poprawiono zanikanie obiektów
-od teraz można podnosić tylko jeden przedmiot z ziemi na raz (wcześniej można było wszystkie przedmioty w zasięgu jednocześnie podnieść)
-dodano nowe przedmioty do gry

download
RPG2D v0.5.rar

RPG2D 026.png
RPG2D 024.pngRPG2D v0.5.rar

2

Witam.
Chciałbym zaprezentować wam kolejny i to dość spory Update. Dodałem wiele rzeczy i wiele też zmieniłem.

Update'y jakie wprowadziłem:
-Zmieniono wygląd bohatera
-Dodano możliwość używania ekwipunku - można teraz założyć pancerz, spodnie, czapkę lub broń. Można również spożywać mikstury, zioła oraz pożywienie
-Dodano kilka nowych potworków - między innymi troll, szpon, niedźwiedź, kolcorożec i bies
-Dodano całkiem sporą ilość itemów najwięcej broni
-Dodano NPC o różnym wyglądzie (zastosowałem sety dla poszczególnych NPC)
-Zmieniono wygląd drzew i budynków ( z tych pierwszych jestem najbardziej dumny)
-Dodano budynek do gry do którego można wejść - nie zapomnij najpierw otworzyć drzwi !
-Z niektórych mebli np. skrzyń lub stołów można korzystać i zbierać z nich przedmioty
-Dodano pierwsze dialogi - nie mają zbytnio sensu ale już są!
-Dodano wstępny system questów
-Dodano animację wody
-Oprócz gry, masz też dostęp do edytora mapy. Można w nim edytować mapę świata, dodawać lub usuwwać obiekty takie jak drzewa, skały, ścieżki oraz potwory. Edytor nie jest jeszcze dopracowany, tak więc funkcje zapisu (F5) oraz wczytywanie (F6) dostępne są tylko z poziomu klawiatury. Na początku jest load screen, który wymaga przyciśnięcia spacji.
-Dodano również edytor budynków. Można w nim stawiać ściany budynku, podłoże, meble oraz itemy luzem. Na razie nie ma możliwości zapisu. Ale już niebawem!

https://github.com/tBane1995/RPG2D/releases/tag/release

01.png
02.png
03.png
04.png
05.png
06.png
07.png
08.png
09.png
10.png
11.png
12.pngjavascript:

2

Na moje oko obrazki użyte dla terenów nijak nie pasują do reszty.
Zobacz np. liście na drzewach i porównaj je z trawą.
Trawa ma za duża szczegółowość. Nawalone gęsto różnorodne piksele.

Zobacz sobie np. jak wyglądają tilesy w Pokemon Fire Red:

screenshot-20241004013902.png

Delikatnie, po 2-3 kolory (trawa, woda)....

1

Zmieniłem trawę. Wygląda trochę lepiej. Nie mam pojęcia jak ją narysować. Bo to z czym obecnie pracuję to kopia z jednej gry edytowana w GIMP'ie

13.png

1
tBane napisał(a):

Nie mam pojęcia jak ją narysować. Bo to z czym obecnie pracuję to kopia z jednej gry edytowana w GIMP'ie

W serwisie https://opengameart.org/ trochę tego jest.
Np.

BTW. nie tylko trawa nie pasuje. Woda też jest bardzo szczegółowa i wygląda jak chmury.

0

Wodę, też postaram się poprawić. (na razie generuję ją z szumu Perlina) tylko jeszcze nie wiem jak - jestem newbie w GLSL. Obecnie staram się dodawać nowe funkcjonalności w Map Editorze i na tym się skupię najbardziej w najbliższym czasie. Jakieś rady co można dodać do Edytora ?

0

Wodę na razie możesz sobie zrobić tak samo w formie statycznych kafli, renderowanych w ten sam sposób jak pozostałe. Potem najwyżej dorzucisz sobie jakieś animowane elementy. W sumie to robisz grę pikselartową, więc raczej trzymaj się tego stylu — w przeciwnym razie wyjdzie z tego miszmasz, który nie będzie dobrze wyglądał.

tBane napisał(a):

Jakieś rady co można dodać do Edytora ?

W skrócie — wszystko, czego tylko zapragniesz. Na początek skup się na tym, aby edytor posiadał wszystkie kluczowe funkcje, dzięki którym proces tworzenia i edytowania map będzie prosty i szybki. Potem, jak będziesz miał czas i ochotę to możesz dodać mniej istotne funkcje.

2

Pograłem trochę, super, że dalej rozwijasz! Nieco feedbacku:

  • wrzuciłeś układ klawiszy, ale nie napisałeś co one robią (nawet jak to jest oczywiste, to wciąż warto napisać)
  • jak są początkowe dialogi/monologi, to warto dodać na dole drobny tekst 'naciśnij [..] żeby kontynować..'
  • w trakcie tych dialogów w tle łazi sobie dziobak. Strzelam, ale istnieje szansa, że podejdzie blisko mnie i zacznie mnie atakować, a ja nie będę mógł nic zrobić, bo jestem w trakcice dialogu? Może warto wtedy włączać pauze?
  • jak nie chcesz robić ruchów po skosie, to zrób chociaż, żeby wciśnięcie jednocześnie np. W i D, nie blokowało całkowicie postaci, a uwzględniało ostatni wciśnięty
  • dźwięki by się przydały, to wartościowa informacja dla gracza, że coś się udało (np. hit)
  • fajnie jakby było normalne menu, i w nim też te przypomnienie klawiszologii, za pierwszym razem przewinąłem i nie pamiętałem co naciskać
  • dziennik questów, inventory, itd - możne dobrze byłoby to też rzucić na ekran, jako klikalna ikonka, lub chociaż z napisem jaki jest skrót ([I]inventory)
  • można chodzić po wodzie, można wychodzić poza obszar mapy
  • [edytor] czy na pewno mapa w trakcie edycji powinna żyć? Umieszczając np. wroga w danym miejscu, oczekiwałbym, że będzie tam stać aż do odpalena mapy przez gracza. Teraz utrudni to projektowanie poziomu.
  • [edytor] w terenie zrobiłeś pędzle, może coś podobnego do roślinności, żeby stawiać wiele i szybko?
  • [edytor] nie wiem jak zapisywać/wczytywać mapy
0

@Boski Dzięki za rady są bardzo przydatne. W Edytorze Map zapisywanie mapy F5, wczytywanie F6. Wczytywanie / Zapisywanie w Edytorze Budynków nie działa dopiero co implementuję :-)

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.