Dlaczego moja grafika w Unity jest bardziej przezroczysta niż w Photoshopie ? Poniżej załączam przykład:
Próbowałem ustawić alpha w Unity na 255, ale to nie pomaga.
- screenshot-20230307143023.png (80 KB) - ściągnięć: 13
Dlaczego moja grafika w Unity jest bardziej przezroczysta niż w Photoshopie ? Poniżej załączam przykład:
Próbowałem ustawić alpha w Unity na 255, ale to nie pomaga.
Buahahaha linear interpolations, pomnóż kolor razy alfa dodaj do tego 1-alfa razy kolor tła.
wzór a*alfa + (1-afla) * b
a - kolor pixela
b - kolor tła
W sumie troche pomogła zmaina wersji teraaz, ale jak sprawdzam próbownikiem na tym samym tle co w Unity, w Photoshopie to kolor Hex się różni. Na oko tego nie widać teraz tak.
FukurouPL napisał(a):
Rozumiem że ty @Spine nie masz takiego problemu ? Nie pomaga ten sposób co podałeś. Próbowałem robić format, zmieniać wersje silnika Unity ale bez skutku.
Ale to co podałem właściwie nie miało pomóc, tylko wyjaśnić...
This is because by default Photoshop lies, or rather, it's not showing you the data you think it is.
Ja używam GIMPa.
Nawet jeśli on też kłamie, to nie robiłem w nim takich grafik, w których mógłbym to ocenić...
Nie możesz ustawiać przezroczystości w Unity?
Obrazki z Photoshopa mogłyby mieć widoczność 100%, a w Unity sobie dostosujesz wartość alpha.
Jak zrobię reset w ustawieniach "project settings/Player", to zmienia się z linear na gamma, i wtedy kolory się naprawiają. Pytanie dlaczego nie moge mieć linear jak wszyscy ? Jakość jest dalej stratna mimo ustawień w inspektor quaility na "none".
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.