Książka do nauki programowania Unreal Engine 5

Książka do nauki programowania Unreal Engine 5

Wątek przeniesiony 2021-12-08 12:32 z C/C++ przez Adam Boduch.

SomeBody16
  • Rejestracja:ponad 8 lat
  • Ostatnio:ponad 3 lata
  • Postów:13
0

Jaką książke wybrać żeby nauczyć się Unreal Engine 5?
Ważne żeby było to programowanie od podstaw

Czy może lepsze są kursy online w języku polskim lub angielskim?
Co polecicie dla osoby która dopiero zaczyne przygode z programowaniem i chciałaby tworzyć gry w unrealu?

Eldorad O.
  • Rejestracja:ponad 6 lat
  • Ostatnio:około 17 godzin
  • Postów:517
0

Naukę podstaw C++, i kursy po angielsku, nie wiem czy istnieją książki do UE

several
  • Rejestracja:prawie 16 lat
  • Ostatnio:4 minuty
0

@Spine jakieś pomysły?

Nauka programowania C++ od podstaw oraz gamedevu z jego użyciem w tym samym czasie może być nieco przytłaczające, jeśli nie programowałeś w czymś innym wcześniej. W takim scenariuszu uczysz się tak na prawdę trzech rzczy na raz - programowania C++, gamedevu oraz obsługi silnika. Wg mnie powinieneś zdecydować na czym tak na prawdę Ci zależy, czy chcesz robić gry czy programować w C++ i skupić sie najpierw na tym.

Jeśli chodzi Ci przede wszystkim o gamedev to IMHO powinieneś najpierw pobawić się BluePrintem. Jeśli chcesz koniecznie jedno i drugie to niestety najpierw będziesz musial liznąć nieco gołego C++ z konsoli a dopiero potem podjąć próby jego użycia w UE5.


edytowany 1x, ostatnio: several
Spine
  • Rejestracja:około 22 lata
  • Ostatnio:43 minuty
  • Postów:6695
1

W UE się nie orientuję. W Unity 3D zaczynałem od wideo tutoriali. Ale wcześniej miałem dużo przejść z Delphi, C++, Python, OpenGL, SDL, pygame...

Jeśli chodzi o UE5, to nie wiem jak dużo się pozmieniało w stosunku do UE4. Jeśli dużo, to może lepiej byłoby się uczyć czwórki, bo więcej materiałów już powstało i pewnie będzie działać bardziej stabilnie?

Ciekawostka: Mortal Kombat 11 działa w oparciu o mocno zmodyfikowany UE3 :]


🕹️⌨️🖥️🖱️🎮
T3
  • Rejestracja:ponad 4 lata
  • Ostatnio:7 miesięcy
  • Postów:687
0

Nie ma sensu zabierac sie od razu za sam UE5, firmy dopiero zaczynaja z nim eksperymentowac i jest tam duzo do poprawy. Podstawy tez beda praktycznie niezalezne od tego, czy wybierzesz ue4, czy ue5.
Sa ksiazki do ue, tak samo jak sa do unity, ale masz pelno kursow dostepnych po pobraniu launchera od eipc i najlepiej z nich korzystac (ewentualnie z yt), sa tam podstawowe gry do zrobienia od zera, ale prawie nie ma w nich samego c++, wiec dobrze byloby rownoczesnie zrobic jakis podstawowy kursik (np. na codecademy).

Jezeli bedziesz szukal pracy, to ten cpp bedzie niezbedny (chociaz na skillshocie czesto na juniora, w wymaganiach, wydaja sie wiekszy nacisk klasc na blueprinty), ale najpierw skup sie na samym silniku i sprawdz, czy rzeczywiscie ci to odpowiada.

Rozwaz tez na poczatek godot, w tym dziale jest gdzies z nim temat, kiedys przewinal sie serwerek discorda, gdzie mozna uzyskac szybko pomoc, uczyc sie z innymi osobami albo pobawic podczas gamejamu.

tajny_agent
  • Rejestracja:ponad 11 lat
  • Ostatnio:ponad rok
  • Postów:1340
1

UE5 to jest jeszcze w early access, więc na książki jest po prostu za wcześnie.


"I love C++. It's the best language in the world right now for me to write the code that i need and want to write"
~ Herb Sutter

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.