Nie ma sensu zabierac sie od razu za sam UE5, firmy dopiero zaczynaja z nim eksperymentowac i jest tam duzo do poprawy. Podstawy tez beda praktycznie niezalezne od tego, czy wybierzesz ue4, czy ue5.
Sa ksiazki do ue, tak samo jak sa do unity, ale masz pelno kursow dostepnych po pobraniu launchera od eipc i najlepiej z nich korzystac (ewentualnie z yt), sa tam podstawowe gry do zrobienia od zera, ale prawie nie ma w nich samego c++, wiec dobrze byloby rownoczesnie zrobic jakis podstawowy kursik (np. na codecademy).
Jezeli bedziesz szukal pracy, to ten cpp bedzie niezbedny (chociaz na skillshocie czesto na juniora, w wymaganiach, wydaja sie wiekszy nacisk klasc na blueprinty), ale najpierw skup sie na samym silniku i sprawdz, czy rzeczywiscie ci to odpowiada.
Rozwaz tez na poczatek godot, w tym dziale jest gdzies z nim temat, kiedys przewinal sie serwerek discorda, gdzie mozna uzyskac szybko pomoc, uczyc sie z innymi osobami albo pobawic podczas gamejamu.