Takie dwie drobne uwagi:
4.3. Sztuczka pozwalająca zaoszczędzić miejsce
Nie zgodzę się, że jest to dobry nawyk, a tym bardziej jakaś sztuczka. Kiedy kod jest naprawdę spory, pisanie wszystkich zmiennych typu int
w jednej linii, double
w innej itd. jest nie tylko nieczytelne dla późniejszego sprawdzania, jak i dla kogoś kto widzi kod pierwszy raz. W dodatku, czasem trzeba te zmienne skomentować (gdy jest ich dużo lub pełnią podobne role). Wg. mnie najlepszym sposobem jest pisanie osobno każdej zmiennej z "własnym" typem w nowej linii, a jeszcze lepszym - zaprojektowanie struktury tak, żeby wszystko można było pozamykać w osobnych klasach, co da lepszy przegląd kodu.
7.2.1. Podnoszenie do kwadratu
Czemu tak:
double kwadrat(double x)
{
double wynik;
wynik = x*x;
return wynik;
}
A nie tak:
double kwadrat(double x)
{
return x*x;
}
Oszczędzanie miejsca + czytelność - to jest dość ważne. Może kiedy ktoś się dopiero uczy to tego tak nie widzi, al z czasem takie właśnie drobnostki znacznie poprawiają pracę.