Witam...
Piszę grę paragrafową i nie wiem, jakiego rodzaju plików używać do przechowywania dużej ilości danych. Wcześniej, podczas pisania gry, roboczo używałem plików INI (konstrukcja idealna jeśli chodzi o paragrafówki), jednak przy dużej ilości danych odczyt jest bardzo powolny i wszystko można bez problemów odczytać z takiego pliku chociażby notatnikiem. Potrzebowałbym informacji o bazach danych lub ew. innych rodzajach plików (zastanawiałem się nad plikami typowanymi, jednak mają duże ograniczenia co do długości stringów a nie chcę robić z tym wielkich kombinacji, bo się jeszcze pogubię ;-P). Zupełnie nic nie wiem o bazach danych, czytałem coś niecoś na 4p, ale niewiele się dowiedziałem... :-|
Konstrukcja powinna być podobna do plików INI, podam przykład jednego paragrafu:
[nr paragrafu]
opis=Możesz isc w prawo i lewo
krok1=Ide w prawo
krok2=Ide w lewo
par1=1
par2=2
Po wybraniu opcji "Ide w lewo" program przechodziłby do paragrafu 2 itd. Cały mechanizm odczytu już mam gotowy, dlatego baza danych o budowie jak pliki INI byłaby wskazana.
Największym ograniczeniem są ilości danych: przy plikach INI o wielkości ok 64kb odczyt spowalnia, pliki typowane mają ograniczenia co do długości stringa, a moja gra paragrafowa ma więcej niż 1000 paragrafów, a opisy dochodzą czasem do paru tysięcy znaków... Jeszcze trzeba pamiętać o skryptach, które mogą mieć dziesiątki linijek i być podczepione do każdego paragrafu...
Prosiłbym o informacje o bazach danych, które byście polecili...
Z góry dziękuję ;-) </url>