Witam.
Mam pytanie - jak można dopisać obiektowi (np. BitBtn1 klasy TBitBtn) własciwosc (np. nazwa, typu string)??
Stwórz nową klasę dziedziczącą z TBitBtn gdzie w sekcji Published dopiszesz mniej więcej coś takiego:
Property Nazwa:String Read fNazwa Write fNazwa;
A w Sekcji Private:
fNazwa:String;
Ale po co Ci nowa właściwośc, do oznaczania komponentów można wykorzysać Tag, który jest liczbą całkowitą.
Erm..... yyyy... tak.... :]
Jeszcze żebym umiał... heh.
Można by było prosić tak trochę bardziej łopatologicznie?
Tzn. problem przedstawia się tak:
Jest sobie dwuwaymiarowa tablica tab[i,j] ktora zawiera dynamicznie tworzone obiekty TBitBtn i przy zdarzenie OnClick wywołują one procedurę PoleClick(Sender: TObject). Jak mogę zidentyfikować który element z tablicy wywołał procedurę?
TBitBtn(Sender) , lecisz petla i porownujesz z tymi w tablicy (if TBitBtn(Sender) = tablica[i]).
Do tego można wykorzystać własność Tag komponentu. Normalnie w jakiejśtam pętli ustawiasz przyciskom odpowiednie wartości to później np. w zdarzeniu OnClick TComponent(Sender).Tag zawiera numer przycisku.
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.