Python for Delphi, czyli cuda Panie...

Python for Delphi, czyli cuda Panie...
KK
  • Rejestracja:prawie 4 lata
  • Ostatnio:5 dni
  • Postów:36
0

Taka kompletna ciekawostka. Jak się wczytacie w ten artykuł, to zobaczycie, że Embarcadero zrobiło coś do Lazarusa… :)
https://pythongui.org/what-are-native-python-development-tools/
Jak ktoś nie może tego znaleźć proponuje użyć find i wpisać Lazarus.

PD
  • Rejestracja:ponad 22 lata
  • Ostatnio:około 6 godzin
2

Python4Delphi to nie Embarcadero - oni tylko zrobili forka repozytorium, gdzie obsługa Lazarusa już istniała.
Z ciekawostek, to zanim została dodana obsługa Lazarusa w P4D, to Alexy Torgashin (autor CudaText) przeportował P4D do lazarusa jako Python4Lazarus


pozdrawiam
paweld
KK
  • Rejestracja:prawie 4 lata
  • Ostatnio:5 dni
  • Postów:36
0

@Paweł Dmitruk: Czyli zrobili... :)

PD
Wnieśli jakieś poprawki do P4D: tak, przeportowali do Lazarusa: nie, czyli nie zrobili tego komponentu do lazarusa.
KK
Wszystko co napisałeś się zgadza, z tym, że nigdzie nie napisałem, że zrobili komponent. Ja tylko napisałem, że coś zrobili dla Lazarusa - co ogólnie jest właśnie ciekawostką i prawdą. Co więcej to poszło wczoraj w oficjalnym mailingu Embarcadero, co jest już zabawne. Reklamy Lazsarusa nigdy dość :)
PD
Ok, to chyba nie rozumiem, skoro nie zrobili komponentu to co zrobili dla Lazarusa? Wspomnieli, że komponent do Delphi wspiera również Lazarusa - wow.
KK
Chyba faktycznie się nie rozumiemy. Przecież piszę to od początku w formie żartu. Nie oczekujemy, chyba, że będą robili donację kodu do Lazarusa - choć oczywiście miło by było. Dobry więc fork i mailing :)
flowCRANE
Moderator Delphi/Pascal
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:około godziny
  • Lokalizacja:Tuchów
  • Postów:12174
4

Panowie, przecież nieważne kto go zrobił — ważne, że jest dostępny. I po zainteresowaniu w repozytorium widać, że ludzie są zadowoleni i z niego korzystają. Ale gdybym miał użyć jakiegoś skryptowego języka, to i tak wolałbym PascalScript — w Lazarusie kontrolki do niego są od zawsze. :D


Pracuję nad własną, arcade'ową, docelowo komercyjną grą z gatunku action/adventure w stylu retro (pixel art), programując silnik i powłokę gry od zupełnych podstaw, przy użyciu Free Pascala i SDL3. Więcej informacji znajdziesz na moim mikroblogu.
edytowany 1x, ostatnio: flowCRANE

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.