Odwołanie się do tablicy wielowymiarowej

Odwołanie się do tablicy wielowymiarowej
M4
  • Rejestracja:około 6 lat
  • Ostatnio:ponad rok
  • Postów:29
0

Cześć.
Potrzebuję Odwołać się do tablicy wielowymiarowej w pętli tak by losowana liczba przypisywała się do zmiennej "kasa" tablicy trójwymiarowej a konkretnie do trzeciego wymiaru ale nie wiem jak to się robi.IMG_20220403_111434.pngIMG_20220403_110116.png

ZD
  • Rejestracja:około 3 lata
  • Ostatnio:ponad rok
  • Postów:2310
0

A powiedz DLACZEGO liga to tablica wielowymiarowa? Dla mnie to zdecydowanie jednowymiarowa.
(Wiem dlaczego: słabośc projektu, brakuje jakiś fajnych typów)


If you put a million monkeys at a million keyboards, one of them will eventually write a Java program - the rest of them will write Perl
M4
Pierwszy wymiar to reprezentacje, druga to liga a trzecia to kluby.
ZD
Liga ma ligi .. ciekawe
M4
To tylko prototyp i nie wiedwziałem jak nazwać tablicę żeby nazwa była krótka ale okej.
Patryk27
Moderator
  • Rejestracja:ponad 17 lat
  • Ostatnio:ponad rok
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Postów:13042
1

liga[i, j, aa].kasa := random(100);


edytowany 1x, ostatnio: Patryk27
flowCRANE
Moderator Delphi/Pascal
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:około godziny
  • Lokalizacja:Tuchów
  • Postów:12171
1
matej47 napisał(a):

Potrzebuję Odwołać się do tablicy wielowymiarowej w pętli tak by losowana liczba przypisywała się do zmiennej "kasa" tablicy trójwymiarowej a konkretnie do trzeciego wymiaru ale nie wiem jak to się robi.

To się dokumentację języka czyta, nie posty na forum zakłada. Nieistotne ile masz wymiarów, a także czy tablica jest statycznego rozmiaru czy dynamicznego (de facto wtedy to nie jest tablica wielowymiarowa, a tablica tablic), zawsze podaje się indeksy w nawiasach []oddzielone przecinkami — ile wymiarów tyle indeksów.

I na litość boską zainstaluj Lazarusa, zamiast tracić czas na ten badziwny, konsolowy syf. Lata dziewięćdziesiąte już jakiś czas temu minęły, więc korzystaj z najlepszego obecnie oprogramowania, które pozwala wygodnie pracować, nie wypalając oczu tym niebieskim tłem.


Pracuję nad własną, arcade'ową, docelowo komercyjną grą z gatunku action/adventure w stylu retro (pixel art), programując silnik i powłokę gry od zupełnych podstaw, przy użyciu Free Pascala i SDL3. Więcej informacji znajdziesz na moim mikroblogu.
edytowany 1x, ostatnio: flowCRANE
ZD
  • Rejestracja:około 3 lata
  • Ostatnio:ponad rok
  • Postów:2310
0

Pierwszy wymiar to reprezentacje, druga to liga a trzecia to kluby. — matej47 dziś, 12:24

Potrzebujesz array z dobrze zrobionych typów (czy zawierających wewnątrz tablice - być może), a nie wielowymiarowe.

A nawet gdyby wielowymairowe, nie wiem, czy dobrze pamiętam Pascala, ale czy tablice nie moga być indeksowane konkretnymi typami ???
Czym inny jest numer drużyny w tabeli (alfabetycznie czy wg wyników to drugie pytanie), czym innym kolejka meczów, czym innym tzreci wymiar którego nie rozumiem, a w niedzielne popołudnie nie chce się męczyć.

Zły projekt struktur danych jeszcze wielokrotnie cię kopnie w d... przed finiszem projektu


If you put a million monkeys at a million keyboards, one of them will eventually write a Java program - the rest of them will write Perl
edytowany 1x, ostatnio: ZrobieDobrze
flowCRANE
Moderator Delphi/Pascal
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:około godziny
  • Lokalizacja:Tuchów
  • Postów:12171
0
ZrobieDobrze napisał(a):

A nawet gdyby wielowymairowe, nie wiem, czy dobrze pamiętam Pascala, ale czy tablice nie moga być indeksowane konkretnymi typami ???

Pascal — w odróżnieniu od innych języków — daje dowolność w tej kwestii. Możliwe jest indeksowanie dowolnym typem policzalnym, a więc głównie liczbami całkowitymi (łącznie z ujemnymi, więc nie tylko naturalnymi), znakami, wartościami logicznymi, enumami itd.

Zły projekt struktur danych jeszcze wielokrotnie cię kopnie w d... przed finiszem projektu

Po co się bawić z macierzami i strukturami, skoro są listy i obiekty.


Pracuję nad własną, arcade'ową, docelowo komercyjną grą z gatunku action/adventure w stylu retro (pixel art), programując silnik i powłokę gry od zupełnych podstaw, przy użyciu Free Pascala i SDL3. Więcej informacji znajdziesz na moim mikroblogu.
edytowany 1x, ostatnio: flowCRANE

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.