TStringGrid i komórka z przyciskiem

TStringGrid i komórka z przyciskiem
BU
  • Rejestracja:ponad 22 lata
  • Ostatnio:minuta
  • Postów:297
0

Dzień dobry,
Chciałbym osiągnąć następujący efekt. Mając TStringGrida, chciałbym, aby komórki z dwóch kolumn posiadały ze swojej prawej strony taki przycisk, który po wciśnięciu wywołałby TFileOpenDialog. Jak coś takiego wykonać?


Pozdrawiam
Buster
flowCRANE
Moderator Delphi/Pascal
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:około 2 godziny
  • Lokalizacja:Tuchów
  • Postów:12171
1

Spróbuj tak jak w tych wątkach robią:

Sam (jeszcze) nie testowałem tych przykładów, ale wyglądają obiecująco.


Pracuję nad własną, arcade'ową, docelowo komercyjną grą z gatunku action/adventure w stylu retro (pixel art), programując silnik i powłokę gry od zupełnych podstaw, przy użyciu Free Pascala i SDL3. Więcej informacji znajdziesz na moim mikroblogu.
edytowany 1x, ostatnio: flowCRANE
GS
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:dzień
1

@furious programming:
Nieco zmodyfikowałem kod z drugiego linku.
Buttony fajnie się wyświetlają ale zupełnie nie reagują na click.
Kod dość prosty, już sam nie wiem, może ogarnęła mnie jakaś ślepota że nie widzę przyczyny braku reakcji na click

Kopiuj
unit Unit2;

interface

uses
  Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
  Dialogs, StdCtrls, Grids;

type
  TForm2 = class(TForm)
    StringGrid1: TStringGrid;
    procedure buttonclick(sender: tobject);
    procedure FormCreate(sender: tobject);
    procedure StringGrid1DrawCell(sender: tobject; ACol, ARow: Integer; Rect: TRect; State: TGridDrawState);
  private
    { Private declarations }
  public
    { Public declarations }
  end;

var
  Form2: TForm2;

implementation

{$R *.dfm}

procedure TForm2.buttonclick(sender: tobject);
begin
  showmessage('Wiersz : ' + inttostr(self.StringGrid1.Row));
end;

procedure TForm2.FormCreate(sender: tobject);
var
  I: Integer;
  lButton: TButton;
begin
  for I := self.StringGrid1.FixedRows to self.StringGrid1.RowCount - 1 do
  begin
    lButton := TButton.Create(self.StringGrid1);
    lButton.Caption := inttostr(I);
    lButton.Parent := self.StringGrid1;
    lButton.OnClick := self.buttonclick;
    self.StringGrid1.Objects[self.StringGrid1.ColCount - 1, I] := lButton;
  end;

end;

procedure TForm2.StringGrid1DrawCell(sender: tobject; ACol, ARow: Integer; Rect: TRect; State: TGridDrawState);
var
  lStringgrid: TStringGrid;
begin
  lStringgrid := TStringGrid(sender);
  if (ACol >= lStringgrid.Fixedcols) and (ARow >= lStringgrid.FixedRows) then
    if (lStringgrid.ColCount - 1) = ACol then
    begin
      TButton(lStringgrid.Objects[ACol, ARow]).BoundsRect := Rect;
      TButton(lStringgrid.Objects[ACol, ARow]).Visible := true;
    end
end;

end.
flowCRANE
Moderator Delphi/Pascal
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:około 2 godziny
  • Lokalizacja:Tuchów
  • Postów:12171
0

Trzeba by sprawdzić pętlę komunikatów, żeby się dowiedzieć co się dzieje w kontrolce, czy Grid dostaje odpowiednie komunikaty i przede wszystkim co z nimi robi (w którym momencie giną).


Pracuję nad własną, arcade'ową, docelowo komercyjną grą z gatunku action/adventure w stylu retro (pixel art), programując silnik i powłokę gry od zupełnych podstaw, przy użyciu Free Pascala i SDL3. Więcej informacji znajdziesz na moim mikroblogu.
GS
  • Rejestracja:ponad 14 lat
  • Ostatnio:dzień
0

@furious programming:
W przykładzie z drugiego linku jego autor użył kontrolki TSpeedButton. Pewnie wiedział co robi :)
W zamieszczonym powyżej testowym kodzie zamieniłem Tbutton na TSpeedButton i click ożył.
Stąd pytanie .. może ktoś podpowie.. Dlaczego z Tbutton nie działa tak jak się wydaje że powinno działać ?
Nie jestem specjalistą od VCL i kontrolek :)

edytowany 4x, ostatnio: grzegorz_so
flowCRANE
Moderator Delphi/Pascal
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:około 2 godziny
  • Lokalizacja:Tuchów
  • Postów:12171
1

TButton dziedziczy z TWinControl, a te kontrolki mają swoje pętle komunikatów i może stąd ten problem, bo komunikat ze TStringGrid nie dociera do TButton. Trzeba by po prostu debugger podłączyć pod metody TStringGrid i sprawdzić gdzie się komunikaty gubią.

Natomiast TSpeedButton jest kontrolką graficzną, bez uchwytu. Równie dobrze mógłbyś użyć TLabel albo TImage i by ten przykład działał tak samo. No ale dla kontrolek okienkowych to nie działa, więc ich budowa musi tutaj sprawiać problem.


Pracuję nad własną, arcade'ową, docelowo komercyjną grą z gatunku action/adventure w stylu retro (pixel art), programując silnik i powłokę gry od zupełnych podstaw, przy użyciu Free Pascala i SDL3. Więcej informacji znajdziesz na moim mikroblogu.
edytowany 3x, ostatnio: flowCRANE

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.