Funkcja z ReadProcessMemory - działała w Delphi 7, nie działa w Delphi 10

Funkcja z ReadProcessMemory - działała w Delphi 7, nie działa w Delphi 10
0

Witam,

Problem polega na tym, że w delphi 7 to działa, a w delphi 10 już nie.

Oto kod:

Kopiuj
function ReadString(Address: Integer): String;
var
  NB: LongWord;
  Temp: ARRAY [1 .. 255] OF Byte;
  I: Byte;
  IDProcess: Cardinal;
begin
  IDProcess := OpenProcess(PROCESS_ALL_ACCESS, False, PID);
  Result := '';
  ReadProcessMemory(IDProcess, Ptr(Address), @Temp[1], 255, NB);
  for I := 1 to 255 do
    begin
      if ((Temp[I] = 0) or (Temp[I] = $0F)) then
        Break;
      Result := Result + Chr(Temp[I]);
    end;
end;

Error Message:

Kopiuj
[dcc32 Error] uMemory.pas(52): E2033 Types of actual and formal var parameters must be identical
edytowany 1x, ostatnio: flowCRANE
JU
  • Rejestracja:około 22 lata
  • Ostatnio:2 miesiące
  • Postów:5042
0

I czego nie rozumiesz w komunikacie błędu? Gdzieś przekazujesz jakiś parametr przez referencję, ale z innym typem niż jest zadeklarowany w funkcji. Np. integer i dword. Typy parametrów przekazywanych przez referencje muszą być identyczne! Czyli nie możesz np. przekazać parametru integer, gdy funkcja spodziewa się DWORD.

KA
  • Rejestracja:prawie 20 lat
  • Ostatnio:minuta
  • Lokalizacja:Gorlice
0
Kopiuj
var
  NB: Size_T;

Nie odpowiadam na PW w sprawie pomocy programistycznej.
Pytania zadawaj na forum, bo:
od tego ono jest ;) | celowo nie zawracasz gitary | przeczyta to więcej osób a więc większe szanse że ktoś pomoże.
Azarien
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:minuta
1

Jeśli coś działa w D7 a w nowszych nie, to w pierwszej kolejności szukałbym przyczyny w innym znaczeniu typów string/char.
Wcześniej oznaczały one jednobajtowe znaki (ansichar/ansistring) a obecnie dwubajtowe (widechar/unicodestring).

Jeśli funkcja ma czytać znaki jednobajtowe, zamień char na ansichar a string na ansistring.

0

Dzięki :)
Tak swoją drogą... Tylko ja mam problem ze zmianą fontu w checkboxie ? xD Standardowo jest czarny, OK. Jezeli zmieniam kolor aplikacji na czarny to wiadomo że czarnego napisu nie widać. Chciałem zmienić color labelów i checkboxa, niestety z pierwszym wypaliło a z drugim nie. W czym problem ? xd

flowCRANE
Moderator Delphi/Pascal
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:około 2 godziny
  • Lokalizacja:Tuchów
  • Postów:12174
1

Szukaj czegoś w rodzaju ParentFont czy ParentColor i ustaw na False - poeksperymentuj.


Pracuję nad własną, arcade'ową, docelowo komercyjną grą z gatunku action/adventure w stylu retro (pixel art), programując silnik i powłokę gry od zupełnych podstaw, przy użyciu Free Pascala i SDL3. Więcej informacji znajdziesz na moim mikroblogu.
edytowany 1x, ostatnio: flowCRANE
KA
flowCRANE
ParentColor też się przyda, dla tła.
0

Bawiłem się już tym xd odziwo ciągle to samo.

KA
  • Rejestracja:prawie 20 lat
  • Ostatnio:minuta
  • Lokalizacja:Gorlice
0
Mały Maciek napisał(a):

Bawiłem się już tym xd odziwo ciągle to samo.

Niemożliwe jaka wersja Delphi?


Nie odpowiadam na PW w sprawie pomocy programistycznej.
Pytania zadawaj na forum, bo:
od tego ono jest ;) | celowo nie zawracasz gitary | przeczyta to więcej osób a więc większe szanse że ktoś pomoże.
flowCRANE
Delphi 10 - pisał w pierwszym poście.
0

10.1 Berlin

U3
  • Rejestracja:prawie 13 lat
  • Ostatnio:prawie 2 lata
  • Postów:196
1

Font color nie działa na TCheckbox w VCL. Bez przechwycenia komunikatu WM_PAINT i własnej jego obsługi, nie zrobisz tego.

0

Eh... Te delphi10 jest zupełnie inne.
Kolejna rzecz... To:

Kopiuj
procedure say(text:string);
var
  PacketBuffer: array [0..200] of byte;
  ProcessID: Cardinal;

begin
    GetWindowThreadProcessId(FindWindow('Client',Nil), @ProcessID); 

    PacketBuffer[0] := Byte(Length(text) + 4); //tu okreslana jest dlugosc pakietu bez 0 i 1
    PacketBuffer[1] := $00;
    PacketBuffer[2] := $96;
    PacketBuffer[3] := $01;
    PacketBuffer[4] := Byte(Length(text));
    PacketBuffer[5] := $00;
    CopyMemory(@PacketBuffer[6], @text[1], Length(text));
    SendPacket(ProcessID, @PacketBuffer, TRUE, FALSE);
end; 

Działało bez problemu. Chodzi o wysłanie pakietu.
Prosta rzecz np. healing: if memreadstring(playerhp) <= 5000 then say(edit1.text).

Teraz wysyła mi tylko pierwszą literkę. Załóżmy wcześniej było to help, a teraz samo h.
Wiem że problem jest w tym: @text[1]. Gdy jednak zmieniam to np. na 4, to wysyła czwartą literkę od edit1.text.

if memreadinteger** sorka za double post

flowCRANE
Moderator Delphi/Pascal
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:około 2 godziny
  • Lokalizacja:Tuchów
  • Postów:12174
0

Jakiego typu jest drugi argument procedury SendPacket? Jeśli PChar to nie dziw się.


Pracuję nad własną, arcade'ową, docelowo komercyjną grą z gatunku action/adventure w stylu retro (pixel art), programując silnik i powłokę gry od zupełnych podstaw, przy użyciu Free Pascala i SDL3. Więcej informacji znajdziesz na moim mikroblogu.
KA
  • Rejestracja:prawie 20 lat
  • Ostatnio:minuta
  • Lokalizacja:Gorlice
2

W nowych Delphi masz Unicode aby to działało text musisz wcześniej rzutować na AnsiString

Kopiuj
CopyMemory(@PacketBuffer[6], PAnsiString(AnsiString(text)), Length(text));

Nie odpowiadam na PW w sprawie pomocy programistycznej.
Pytania zadawaj na forum, bo:
od tego ono jest ;) | celowo nie zawracasz gitary | przeczyta to więcej osób a więc większe szanse że ktoś pomoże.
0
Kopiuj
procedure SendPacket(ProcessID: Cardinal; Packet: Pointer; Encrypt: Boolean; SafeArray: Boolean); stdcall; external 'packet.dll';

Pakiet jest wysyłany tam gdzie ma być z tym że nie ładuje mi wszystkich liter z textu jaki ma być wysłany, tylko wybraną xD W delphi7 to działa w ten sposób że jak w @text jest 1, to kiedy słowem do wysłania jest help wypowiada je całe. Jeżeli jet @text[2] to wtedy tylko wysyła "elp".
W delphi10 jest zupełnie inaczej. Wysyła tylko i wyłącznie jedną literkę.

edytowany 1x, ostatnio: flowCRANE
KA
  • Rejestracja:prawie 20 lat
  • Ostatnio:minuta
  • Lokalizacja:Gorlice
1

Zrób jak napisałem wyżej powinno być dobrze.


Nie odpowiadam na PW w sprawie pomocy programistycznej.
Pytania zadawaj na forum, bo:
od tego ono jest ;) | celowo nie zawracasz gitary | przeczyta to więcej osób a więc większe szanse że ktoś pomoże.
0

@kAzek jesteś geniuszem xD szczerze wielki szacunek dla Ciebie.

0

Nie chcę zakładać kolejnego tematu i spamować forum tym bardziej że problem jest raczej banalny do rozwiązania.
Staram się zrobić coś takiego jak "config.ini" tak żeby można było zapisać, lub wczytać pewne ustawienia.
Na buttonie ładuję config.ini do memo1, po czym wszelkie jego ustawienia mają zostać dodane w odpowiednie pola.

Config wygląda mniej więcej tak póki co:

Kopiuj
[Healing]
HP=75
Spell=exura vita
Randomize=5
Interval=250
[Mana]
MP=70
Type=Mana Potion
Randomize=10
Interval=1000

Załużmy że chcę by 1 linia memo1 została dodana do SpinEdit1.Value. Konkretnie chodzi mi o sam numerek 75. Mi niestety dodaje całe HP=75.
Jakaś rada?

edytowany 1x, ostatnio: flowCRANE
KA
  • Rejestracja:prawie 20 lat
  • Ostatnio:minuta
  • Lokalizacja:Gorlice
1

Nie wiem po co tak kombinujesz ale...

Kopiuj
SpinEdit1.Value:= StrToIntDef(Memo1.Lines.ValueFromIndex[1], 0);

Nie odpowiadam na PW w sprawie pomocy programistycznej.
Pytania zadawaj na forum, bo:
od tego ono jest ;) | celowo nie zawracasz gitary | przeczyta to więcej osób a więc większe szanse że ktoś pomoże.
0

A w przypadku:
Spell=exura vita do edit1.text? Żeby dodało tylko exura vita - to po "=".

KA
  • Rejestracja:prawie 20 lat
  • Ostatnio:minuta
  • Lokalizacja:Gorlice
1

Podobnie np.:

Kopiuj
Edit1.Text:= Memo1.Lines.ValueFromIndex[2];

Nie odpowiadam na PW w sprawie pomocy programistycznej.
Pytania zadawaj na forum, bo:
od tego ono jest ;) | celowo nie zawracasz gitary | przeczyta to więcej osób a więc większe szanse że ktoś pomoże.
0

Dzięki!

flowCRANE
Moderator Delphi/Pascal
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:około 2 godziny
  • Lokalizacja:Tuchów
  • Postów:12174
0
Mały Maciek napisał(a)

Staram się zrobić coś takiego jak "config.ini" tak żeby można było zapisać, lub wczytać pewne ustawienia.
Na buttonie ładuję config.ini do memo1, po czym wszelkie jego ustawienia mają zostać dodane w odpowiednie pola.

A po co takie cuda? Do dyspozycji masz klasę TIniFile, dzięki której możesz sobie wczytywać dane bezpośrednio z pliku i bezpośrednio do pliku je zapisywać.


Pracuję nad własną, arcade'ową, docelowo komercyjną grą z gatunku action/adventure w stylu retro (pixel art), programując silnik i powłokę gry od zupełnych podstaw, przy użyciu Free Pascala i SDL3. Więcej informacji znajdziesz na moim mikroblogu.
babubabu
Nie polecasz swojego TreeStructInfo?? :P
flowCRANE
W tagu jest delphi, a moje API jest dla Lazarusa ;P

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.