problem tryb graficzyny

problem tryb graficzyny
PC
  • Rejestracja:prawie 13 lat
  • Ostatnio:prawie 10 lat
  • Postów:3
0

Otóż robię program w którym: podaje się najpierw ilość kroków, a następnie program w pierwszym kroku rysuje kwadrat w 2 rysuje na środku zamalowany kwadrat, potem na środku każdej ćwiartki czyli 4 kwadraty potem następne 16, 32 itd. zależnie od liczby kroków. Program już zrobiłem nawet rysuje kwadraty poprawnie, problem w tym, że rysuje te kwadraty niezależnie od tego ile razy miały być one narysowane, z pętli wychodzi znacznie później. pierwsze 2 kroki rysuje bez problemu bo nie są zawarte w pętli przy 3 i więcej się gubi

oto treść programu

Kopiuj
program kwadraty;
uses crt,graph;
var y,krok,j,poz,pio,m,i,f:integer;
sterownik, tryb:integer;

begin
clrscr;
j:=2;
i:=2;

writeln('wprowadź liczbę kroków');
readln(krok);

sterownik:=detect;
InitGraph(sterownik, tryb,'c:\tp\bgi');

repeat
setfillstyle(1,white);
setcolor(white);

if krok>0 then rectangle(1,1,getmaxy,getmaxy);
if krok>1 then bar((getmaxy div 5)*2,(getmaxy div 5)*2,(getmaxy div 5)*3,(getmaxy div 5)*3);


if krok>2 then
        begin
                repeat

                f:=0;
                poz:=0;
                pio:=1;
                y:=1;
                i:=i+i;

                repeat
                        f:=f+1;
                        if (f div 2)*2<f then
                                begin
                                m:=getmaxy div (i*2);
                                bar(f*m-(m div 5),y*m-(m div 5),f*m+(m div 5),y*m+(m div 5));
                                poz:=poz+1
                                end;

                        if poz=i then
                                begin
                                repeat y:=y+1 until (y div 2)*2<y;
                                pio:=pio+1;
                                poz:=0;
                                f:=0;

                                end;

                until pio=i+1;

                j:=j+1;

                until j>=krok;



        end;

until(keypressed);
end.
edytowany 1x, ostatnio: pan_cieni
Zobacz pozostały 1 komentarz
PC
program się włącza i nie wyświetla błędów. Zaskoczę cię ale w debuggerze nie wpisze co chcę by program robił. Teraz tworzy mi o wiele więcej kroków niż oczekuje przy liczbach od 3 w górę. Z pętli wychodzi ale dużo później.
Patryk27
" askoczę cię ale w debuggerze nie wpisze co chcę by program robił.". A patrz - nie zaskoczyłeś. Ustaw sobie podgląd zmiennych i sprawdzaj po kolei jakie mają wartości przy każdym kroku, a jakie powinny mieć wg.ciebie...
flowCRANE
Wydaje mi się czy chcesz zrobić coś na kształt "Dywanu Sierpińskiego"? Gdzieś pętle działają nieprawidłowo - sprawdź je i spróbuj ponownie; Poza tym SFORMATUJ KOD PO LUDZKU... O.o
PC
znalazłem podstawowy najważniejszy błąd j oraz i miały być zdeklarowane dopiero po inicjacji trybu graficznego nie wiem czemu ale jak dałem przed to już częściowo działa dziękuję za radę, nie wiedziałem, że da się zrobić coś takiego jak podgląd zmiennych. znaczy próbuje zrobić coś podobnego jak ten dywan ale tylko z tymi kwadratami na skos bez tych na środku. teraz skoro już to wiem, mogę przejrzeć wszystkie zmienne XP
PC
jeszcze 1 błąd znalazłem. "i" ma być równe 1 nie 2 teraz wszystko działa. fuck yea i 6 na koniec jest heh na studiach już tak łatwo nie będzie XD. warunek (f div 2)*2<f spełnia się przy wszystkich liczbach nieparzystych.
PC
  • Rejestracja:prawie 13 lat
  • Ostatnio:prawie 10 lat
  • Postów:3
0

poprawiłem program i działa ale teraz zorientowałem się, że przy 8 kroku rysuje nie wszystkie kwadraty i tu już nie mam pojęcia o co chodzi do 8 kroku tyle już razy zmieniają się te wartości, że to nie na mój mózg już.

program kwadraty;
uses crt,graph;
var y,krok,j,poz,pio,m,i,f,x:integer;
sterownik, tryb:integer;

begin
clrscr;

writeln('wprowadź liczbę kroków');
readln(krok);

sterownik:=detect;
InitGraph(sterownik, tryb,'c:\tp\bgi');

repeat

setfillstyle(1,white);
setcolor(white);

x:=getmaxy div 2;
if krok>0 then rectangle(1,1,getmaxy,getmaxy);
if krok>1 then bar(x-(x div 5),x-(x div 5),x+(x div 5),x+(x div 5));

j:=2;
i:=1;
if krok>2 then

    begin
            repeat

            f:=0;
            poz:=0;
            pio:=1;
            y:=1;
            i:=i+i;

            repeat
                    f:=f+1;
                    if (f div 2)*2<f then
                            begin
                            m:=getmaxy div (i*2);
                            bar(f*m-(m div 5),y*m-(m div 5),f*m+(m div 5),y*m+(m div 5));
                            poz:=poz+1
                            end;

                    if poz=i then
                            begin
                            repeat y:=y+1 until (y div 2)*2<y;
                            pio:=pio+1;
                            poz:=0;
                            f:=0;

                            end;

            until pio=i+1;

            j:=j+1;

            until j>=krok;



    end;

until(keypressed);
end.

0

już nie mam pojęcia o co chodzi do 8 kroku tyle już razy zmieniają się te wartości, że to nie na mój mózg już.

No to zajmij się czymś łatwiejszym np. zostań operatorem koparki.

Btw. Słyszał o czymś takim co się nazywa znacznikami i w co się opatula kod?

repeat y:=y+1 until (y div 2)*2<y; - bardzo śmieszne.

Ogarnij debugger, przestań używać TP i naucz się debuggować to może to ogarniesz. A jak nie to zapostuj informacje z debuggera, call stack etc. etc. etc. Obrazki też mile widziane.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.