Na forum 4programmers.net korzystamy z plików cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania
naszego forum, natomiast wykorzystanie pozostałych zależy od Twojej dobrowolnej zgody, którą możesz
wyrazić poniżej. Klikając „Zaakceptuj Wszystkie” zgadzasz się na wykorzystywanie przez nas plików cookies
analitycznych oraz reklamowych, jeżeli nie chcesz udzielić nam swojej zgody kliknij „Tylko niezbędne”.
Możesz także wyrazić swoją zgodę odrębnie dla plików cookies analitycznych lub reklamowych. W tym celu
ustaw odpowiednio pola wyboru i kliknij „Zaakceptuj Zaznaczone”. Więcej informacji o technologii cookie
znajduje się w naszej polityce prywatności.
Tak, ale istnieje takie coś jak znak zapytania (np. w konsoli CMD jest to >) chcę aby to memo było jak wpisywanie w normalnej konsoli.
Później jakiś nienormalny użytkownik usunie dane z mema i koniec gry.
Usunąć wpis?
Tej operacji nie będzie można cofnąć.
123
123
0
Tak, ale istnieje takie coś jak znak zapytania (np. w konsoli CMD jest to >) chcę aby to memo było jak wpisywanie w normalnej konsoli.
Później jakiś nienormalny użytkownik usunie dane z mema i koniec gry.
No jasne że usunie, zwłaszcza jak ustawisz ReadOnly... Musisz napisać samemu dopisywanie i kasowanie tekstu przez eventy i takie tam pierdołki i masz...
Jejku, nie długo już wszystko będą chcieć na komponentach. Już jest TKeyLogger, niedługo będzie TSzachy, TPrzeglądarka i każdy będzie szpanić że sam napisał... o_O.
Ale jest taki komponent tylko nie pamiętam nazwy i nie umiem teraz znaleźć w każdym razie jestem pewien że jest. To zwykłe memo i działa na zasadzie CreatePipe itd.
@TomRiddle, właśnie o to chodzi, to nie gotowa przeglądarka, to tylko pole witryny; Poza tym przestarzałe :P @kAzek, może i jest, ale niech chłopak pokombinuje, bo można stworzyć elegancki efekt bazując na zwykłym "TMemo"; Nie sztuka obsłużyć gotowy komponent, a zaprogramować podstawowy to już coś :)
Później jakiś nienormalny użytkownik usunie dane z mema i koniec gry.
Możesz skorzystać z komponentu z klasy TMemo, bo raczej TRichEdit odpada (jedyne, co do konsoli będzie pasowało to koloranie składni); Ustaw tak, jak Ci podpowiada @123 właściwość ReadOnly na True, wtedy nic nie da się usunąć (z poziomu użytkowanika), a w zdarzeniach OnKeyDown i OnKeyUp rozpoznaj i oprogramuj poszczególne klawisze;
To jest jedno rozwiązanie, jeżeli chcesz mieć konsolę w oknie z innymi kontrolkami, a jeżeli ma to być tylko pole z tekstem, to napisz aplikację konsolową i problem dowolnego usuwania tekstu odpadnie;
@ Z komponentami z klas TMemo i TRichEdit jest problem, mianowicie nie wyświetlisz w nich tak łatwo tekstu z aplikacji, które uruchomisz w trybie tekstowym; Np. jeśli chciałbyś przedstawić wynik działania programu UPX - w tych komponentach tak łatwo nie będzie; Mając komponent konsoli było by prosto, a tak to trzeba kombinować; No chyba, że nie będziesz chciał wykonywać aplikacji konsolowych, wtedy wystarczy jeden z powyższych;