Bindowanie tekstur [OpenGL]

Bindowanie tekstur [OpenGL]
AdamK86
  • Rejestracja:ponad 22 lata
  • Ostatnio:ponad 11 lat
  • Postów:523
0

Mam problem z bindowaniem tekstury dla funkcji rysującej stożek (gluCylinder)

w przypadku GL_QUADS czy GLU_TRIANGLE_FAN procedurka:

Kopiuj
GlBindTexture(GL_TEXTURE_2D, X); (X : GlUint;)

działa bez zarzutu...
jednak w przypadku zastosowania powyższej procedury dla funkcji generującej stożek:

Kopiuj
gluCylinder(gluNewQuadric, ...)

?

niestety ale nie działa :( z gory dzieki za pomoc:)


Loloki
  • Rejestracja:prawie 19 lat
  • Ostatnio:około 12 lat
0

Jeśli mnie pamięć nie myli (a od dawana OGL nie używam) to ze standardowych kształtów z glu można było teksturować jedynie dzbanek. Ale mogem się mylić.


Nie łam się, i tak ktoś zrobił to za ciebie
<hr style="color: #B10C0C; width: 10%; margin-left: 0" />
LUDZIE goto NIE UŻYWA SIĘ WSZĘDZIE GDZIE MOŻNA, TYLKO TAM GDZIE TRZEBA
KD
  • Rejestracja:ponad 19 lat
  • Ostatnio:ponad 15 lat
0

szto eto ta funkcja
GlBindTexture(GL_TEXTURE_2D, X); (X : GlUint;)

zleustawiasz parametry teksturowania np. nie wlaczasz teksturowania glenable(GL_TEXXTURE

albo cos podobnego gltexgen

AdamK86
  • Rejestracja:ponad 22 lata
  • Ostatnio:ponad 11 lat
  • Postów:523
0
Komorkowy_dzony napisał(a)

szto eto ta funkcja
GlBindTexture(GL_TEXTURE_2D, X); (X : GlUint;)

zleustawiasz parametry teksturowania np. nie wlaczasz teksturowania glenable(GL_TEXXTURE

albo cos podobnego gltexgen

GlEnable i gltexgen tez włączam ...
z tym ze jak pisalem wyzej, tekstura dla GL_QUAD dziala poprawnie, gdy rysuje stożek to nie nakłada tekstury...stozek jedynie bedzie podobnego koloru do tej tekstury (nie wiem skad...) :/


Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.