while (licznikPetli<=potega){
if(potega==0)
wynik=1;
break;
wynik=wynik*2;
licznikPetli++;
}
czy dobrze to napisałem?? chodzi mi o to że jeśli zmienna potega będzie miała wartość 0 to pętla nie będzie wykonywana a wynik będzie miał wartość 1
0
0
Ja bym troszkę zoptymalizował :)
<quote>while (licznikPetli<=potega){
if(potega==0)
wynik=1;
break;
wynik=wynik*2;
licznikPetli++;
}</quote>
if (potega == 0)
wynik = 1
else
while (licznikPetli <= potega)
{
wynik << 2; // przesuwanie bitowe jest o wieli szybsze
licznikPetli++;
}
Masz jakieś pytanka to napisz :)
0
co to to przesuwanie bitowe??
0
#include <iostream>
#include <stdlib.h>
using namespace std;
int main()
{
int potega,
licznik=2;
int wynik=2;
cout<<"wpisz ktora potege liczby 2 pokazac\n";
cin>>potega;
if(potega==0){
wynik=1;
}
else
while (licznik <= potega){
{
wynik=wynik*2;
licznik++;
}
cout<<wynik;
system("PAUSE");
return 0;
}}
nadal nie działa. w programie oto chodzi że pokazuje wskazaną przez użytkownika potęge liczby 2. Tylko nie wiem jak zrobić żeby pokazywał 1 przy zerowej potędze.
0
#include <iostream>
#include <stdlib.h>
using namespace std;
int main()
{
int potega,
licznik=1;
int wynik,podstawa=2;
cout<<"wpisz ktora potege liczby 2 pokazac\\n";
cin>>potega;
if(potega==0) wynik=1;
else
{
while (licznik <= potega)
{
wynik*=podstawa;
licznik++;
}
}
cout<<wynik<<"\\n";
system("PAUSE");
return 0;
}
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.