@tBane ta książka wyszła po polsku w 2003 roku na podstawie wydania z 2001. Uczenie się z pozycji, która ma prawie 25 lat to cokolwiek nędzny pomysł.
OpenGL się zmienił mocno od tego czasu, zresztą już teraz odchodzi on do lamusa i obecnie jest uznany za przestarzały (ostatnia stabilna wersja została wydana w 2017) na rzecz nowszych API pokroju Vulkana, tyle że są one bardziej skomplikowane, więc zaleca się (jeszcze) OpenGL w celach edukacyjnych, bo jest sporo materiałów i nie wymaga takiej ilości kodu by wygenerować pierwszy trójkąt. Istnieją próby stworzenia prostszego, przenośnego API, który nie byłby tak skomplikowany jak goły Vulkan, a jednocześnie nie byłyby do tego stopnia legacy, takie jak WebGPU (ostatnio popularny framework Bevy w Ruście tego używa), czy GPU API od SDL-a począwszy od wersji 3.2 (które wszyło dosłownie na dniach). Jakbym miał teraz pisać silnik 3D to pewnie wybrałbym właśnie jedno z nich.
Ale do rzeczy. Jeżeli chcesz książkę do podstaw to dr hab. Przemysław Kiciak z Uniwersytetu Warszawskiego, udostępnia na swojej stronie domowej za darmo do ściągnięcia drugą edycję swojego 3-częściowego kursu (https://www.mimuw.edu.pl/~przemek/OpenGL-i-GLSL-II/). Wyszło to w 2024 więc nic świeższego raczej nie znajdziesz. Poza tym już polecono https://learnopengl.com/, to też będzie dobre źródło informacji.