Zaawansowane Kursy OpenGL

Zaawansowane Kursy OpenGL
tBane
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Poznań
  • Postów: 538
0

Cześć.
Poszukuję kursu OpenGL w którym omawiane są następujące zagadnienia:
-przetwarzanie modeli
-animacje
-teksturowanie
-materiały
-dynamiczne oświetlenie
-dynamiczne cieniowanie
-shadery GLSL

Zna ktoś jakiś dobry kurs? Interesują mnie również płatne kursy.

several
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
2

Learn OpenGL powinno być Twoim pierwszym wyborem. Dopiero potem powinieneś pomyśleć o czymś płatnym. jeśli dobrze pamiętam, to z tego co wymieniłeś wszystko powinno być z wyjątkiem animacji.

tBane
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Poznań
  • Postów: 538
0

@several: no właśnie przerabiam ten kurs i nie ma dynamicznych świateł i cieni, dlatego szukam innych kursów

several
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

Nie pamiętam już zawartości dokładnie, ale jest dział advanced lightning i tam powinno być całkiem sporo.

SL
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 1020
0

Offtop: po co ci zaawansowane ficzery OpenGL w twojej grze 2D? Zamierzasz użyć OpenGL w jakiś sposób czy tak po prostu "dla nauki"?

tBane
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Poznań
  • Postów: 538
1

@slsy: nie potrzebuję tego do gry, którą obecnie tworzę. Po prostu chciałbym nauczyć się 3D

LukeJL
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 8487
1

jak cię interesuje jakaś konkretna technika renderingu, to możesz spróbować jeszcze poszukać w GPU Gems. Widzę, że jest coś o różnego rodzaju cieniach.
https://developer.nvidia.com/gpugems/gpugems/
Ale to już zaawansowana tematyka.

JB
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Holandia
  • Postów: 853
0

gpt mecz

wilkwielki
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 678
1

takie cuda to juz poważna sprawa pierw na początek żeby zrozumiał pan topologie samego działania w opengl kup sobie pan książke "Opengl programowanie gier " i tam są podstawy a dalej np korzystanie z vertex i pixel shader 2.1v do liczenia świateł i cieni skryptami to polecam na szkołę nauki tą stronę www.humus.name , miłej nauki 😀

https://helion.pl/ksiazki/opengl-programowanie-gier-kevin-hawkins-dave-astle,prgrop.htm?srsltid=AfmBOooOz8ojJLjCMOmxW8pQudMS3-ztbRVQDrQ_u7uSOr9vZetl5g87#format/d

sam zaczynałem od tej ksiązki w wieku 16'stu lat , wszystko pięknie objaśnione z komentarzami
tylko stare wydanie directx'a bo 8.1 a teraz na czasie jest 12.0 , książka zawiera płytę cd
przykłady są pod visuala 6.0 można tez pod g++ kompilować tylko trzeba podać trzy biblioteki np:
g++ main.cpp -l glu32 -l opengl32 -l gdi32 -o main.exe

jeśli chodzi o animacje modeli to są dwa wybory albo przez interpolacje albo przez kości tzw BONE a to trzeba juz liczyć skryptami co należy napisać własny silniczek do obsługi skryptów, dużo roboty
dalej materiały czyli realistyka powierzchni to skryptami trzeba liczyć widma np doom 3 i quake 4 mają widma trójki, to tyle dzięki

lion137
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 5023
0

Zajrzyj na freecodecamp:
"https://www.youtube.com/results?search_query=freecodecamp+opengl"
Oni mają spoko kursy.

wilkwielki
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 678
1

tutaj płyta z ksiązki OpenGl Programowanie Gier:
https://archive.org/details/open-gl-programowanie-gier

tBane
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Poznań
  • Postów: 538
0

@wilkwielki: dzięki za pomoc! Książka już zamówiona. I dzięki za płytę bo akurat tej brak w zamówionym egzemplarzu :-)

wilkwielki
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 678
1

spoko pomogłem jak mogłem 😀

tBane
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Poznań
  • Postów: 538
0

@wilkwielki wiesz może jak skonfigurować projekt w Visual Studio 2022 pod opengl glaux ?

Spearhead
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 1007
1

@tBane ta książka wyszła po polsku w 2003 roku na podstawie wydania z 2001. Uczenie się z pozycji, która ma prawie 25 lat to cokolwiek nędzny pomysł.

OpenGL się zmienił mocno od tego czasu, zresztą już teraz odchodzi on do lamusa i obecnie jest uznany za przestarzały (ostatnia stabilna wersja została wydana w 2017) na rzecz nowszych API pokroju Vulkana, tyle że są one bardziej skomplikowane, więc zaleca się (jeszcze) OpenGL w celach edukacyjnych, bo jest sporo materiałów i nie wymaga takiej ilości kodu by wygenerować pierwszy trójkąt. Istnieją próby stworzenia prostszego, przenośnego API, który nie byłby tak skomplikowany jak goły Vulkan, a jednocześnie nie byłyby do tego stopnia legacy, takie jak WebGPU (ostatnio popularny framework Bevy w Ruście tego używa), czy GPU API od SDL-a począwszy od wersji 3.2 (które wszyło dosłownie na dniach). Jakbym miał teraz pisać silnik 3D to pewnie wybrałbym właśnie jedno z nich.

Ale do rzeczy. Jeżeli chcesz książkę do podstaw to dr hab. Przemysław Kiciak z Uniwersytetu Warszawskiego, udostępnia na swojej stronie domowej za darmo do ściągnięcia drugą edycję swojego 3-częściowego kursu (https://www.mimuw.edu.pl/~przemek/OpenGL-i-GLSL-II/). Wyszło to w 2024 więc nic świeższego raczej nie znajdziesz. Poza tym już polecono https://learnopengl.com/, to też będzie dobre źródło informacji.

tBane
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Poznań
  • Postów: 538
0

@Spearhead ok, dzięki za książkę. Może w końcu się czegoś nauczę :-)

// edit
będzie ciężko przykładowe projekty z książki są zbugowane w jakiś sposób, że nie da się ich odczytywać

wilkwielki
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 678
0

glaux z tego co pamietam to biblioteka z gotowymi modelami czyli glaux.lib to trzeba dodać do listy bibliotek
jesli chodzi o konfiguracje to nie mam pojecia ja walczyłem tez z tymi nowymi visualami i za cholere nie moglem skonfigurowac tych nowych visuali dlatego ciagle jade na visual c++ 6.0 Pro , i tak jest pasek z lib'ami dopisujesz sobie i wszystko działa i chula fajnie 😀
glaux.lib

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.