Witam!
Mam ogromny problem z wykończeniem gry typu Arkanoid .Gra polega na tym, że piłeczka która odbija się od paletki zbija klocki/cegiełki które są na górze.
Mam taki oto kod:
#include <iostream>
#include <conio.h>
#include "windows.h"
using namespace std;
void gotoxy(int x, int y)
{
COORD coord;
coord.X = x;
coord.Y = y;
SetConsoleCursorPosition(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), coord);
}
int main()
{
int x = 3;
int y = 3;
int xp = 3;
int kxp = 1;
int mx = 1;
int my = 1;
//logo();
char aa;
aa = 218;
gotoxy(0, 0);
cout << aa << endl;
aa = 191;
gotoxy(70, 0);
cout << aa << endl;
aa = 217;
gotoxy(70, 40);
cout << aa << endl;
aa = 192;
gotoxy(0, 40);
cout << aa << endl;
aa = 196;
for (int i = 1; i < 70; i++)
{
gotoxy(i, 0);
cout << aa;
gotoxy(i, 40);
cout << aa;
}
aa = 179;
for (int i = 1; i < 40; i++)
{
gotoxy(0, i);
cout << aa;
gotoxy(70, i);
cout << aa;
}
char ee = 'q';
while (ee == 'q')
{
gotoxy(x, y);
cout << "o";
gotoxy(xp, 38);
aa = 196;
cout << aa << aa << aa << aa << aa;
Sleep(50);
gotoxy(x, y);
cout << " ";
gotoxy(xp, 38);
cout << " ";
// pilka
if (x > 68 || x < 2)
{
mx = -1 * mx;
}
x = x + mx;
if (y > 38 || y < 2)
{
my = -1 * my;
}
y = y + my;
}
/*int znak = 0;
while ((znak = _getch()) != 27)
{
switch (znak)
{
case 77:
{
cout << " w prawo" << endl;
}
break;
case 75:
{
cout << "w lewo" << endl;
}
break;
}
}
*/
system("pause");
return (0);
}
Potrzebuję ten kod rozbudować tzn. dodać cegiełki, dodać sterowanie strzałkami ,naliczanie punktów oraz sortowanie wyników .
Bardzo proszę o pomoc , kompletnie nie radzę sobie z językiem C++ :(
```c++
przed kodem, a po kodzie samo```