Zasady programowania obiektowego

Zasady programowania obiektowego
Tenonymous
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:13 dni
  • Postów:425
0

Cześć,
Mam w programie trzy metody,

Kopiuj
void reading(const std::string name);
void set_text(const std::string old_word, const std::string new_word);
void saving(const std::string name);

Wszystkie trzy obiekty bazują na niejawnej referencji do zmiennej klasowej m_text, do której kolejno, zapisują tekst z pliku, zamieniają każde wystąpienie słowa old_word na słowo new_word oraz zapisują ją do nowego. Zastanawiam się czy taka forma deklaracji i postępowania ze składową jest odpowiednia.
Alternatywnie myślałem o rozwiązaniu, w którym metoda reading zwraca referencję do m_text, a w metodach set_text i saving dodajemy kolejny argument, refrencję do std::string i dopiero w mainie, za pomocą gettera uzyskujemy dostęp do zmiennej m_text.
Który ze sposobów jest bardziej zgodny z zasadami programowania obiektowe/programowania w C++?

spartanPAGE
metody nie powinny mieć '-ing'ów
Tenonymous
racja, poprawione
YooSy
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:ponad 5 lat
  • Postów:472
2

Metody reading i saving powinny wylądować w osobnej klasie (SRP), która zajmuje się serializacją danych z klasy. reading przyjmie obiekt i ścieżkę do pliku, natomiast saving przyjmie ścieżkę do pliku i zwróci gotowy obiekt.


Nie pisz na priv. Zadaj dobre pytanie na forum.
Tenonymous
  • Rejestracja:ponad 7 lat
  • Ostatnio:13 dni
  • Postów:425
0

Dziękuję bardzo, w takim razie temat chyba do zamknięcia.

flowCRANE
Wątków u nad się nie zamyka (a szkoda…) – wystarczy zaplusować wszystkie pomocne posty i zaznaczyć fajeczkę przy poście z najlepszą odpowiedzią. ;)

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.