Witam,
Mam następującą strukturę klas:
- A
-
- B
-
-
- C
-
B dziedziczy po A, a C po B.
Klasa A jest abstrakcyjna, praktycznie nic nie wnosi do programu poza zestawem zmiennych i funkcji, które są dziedziczone przez B i C.
Ilość klas takich jak B i C może ulec zmianie więc muszę to zaprojektować jak najoptymalniej pod kątem dalszego dorzucania nowych klas.
Użytkownik w konsoli ma do wyboru w tym momencie dwie opcje (po dołożeniu nowych klas będzie analogicznie, więcej podpunktów):
Gdy wybierze 1, rozpocznie procedurę tworzenia obiektu B.
Gdy wybierze 2, rozpocznie procedurę tworzenia obiektu C.
Tworzę np. obiekt B bo użytkownik wybrał 1.
W tym momencie proces konfiguracji obiektu (wywoływanie jego metod itp). wygląd tak samo dla obu klas (do pewnego miejsca), więc tutaj pytanie: Jak przekazać obiekt do metody bez tworzenia kilku wersji dla każdego przypadku, tj:
void stepFirst(B& object_b, .....)....
void stepFirst(C& object_c, .....)....