Access violation reading location

Access violation reading location
LB
  • Rejestracja:około 12 lat
  • Ostatnio:ponad 9 lat
  • Postów:43
0

Proszę pomóżcie, piszę program, w zasadzie to dopiero podstawa programu. Obecnie piszę mechanizm logowania użytkownika, prostego zapisu obiektów do binarnego pliku. Przy kompilacji programu występuje błąd debuggera: Unhandled exception at 0x006AE89A (msvcr110d.dll) in money_world.exe: 0xC0000005: Access violation reading location 0x005DBEC0.
Nie wiem dlaczego się tak dzieje. Dodam że program działa poprawnie gdy nie wywołuje się metody odpowiedzialnej za zwrócenie pól klasy User. Domyślam się że problem tkwi w błędnej deklaracji obiektu User w klasie Game. Będę wdzięczny za każdą, nawet najmniejszą podpowiedź.

Zamieszczam także pliku źródłowe i nagłówkowe:

main

Kopiuj
#include <iostream>
#include "game.h"

using namespace std;

int main(){
	system("chcp 1250");
	system("cls");

	Game* g = new Game();
	g->load_state_game();
	system("pause");
	return 0;
}

user.h

Kopiuj
#include <iostream>
#include <string>

using namespace std;

class User{
private:
	struct age{
		int day;
		int month;
		int year;
	};
	struct user_data{
		string nick;
		string name;
		string surname;
		age a;
		string password;
		string email;
	};

	user_data u;

public:
	User();
	User(string, string, string, int, int, int, string, string);
	~User();

	user_data getData();
};

user.cpp

Kopiuj
#include "user.h"

User::User(){}

User::User(string n, string na, string s, int d, int m , int y , string p , string e){

	u.nick = n;
	u.name = na;
	u.surname = s;
	u.a.day = d;
	u.a.month = m;
	u.a.year = y;
	u.password = p;
	u.email = e;
}

User::~User(){}

User::user_data User::getData(){
	return u;
}

game.h

Kopiuj
#include <iostream>
#include <string>
#include <conio.h>
#include <fstream>
#include "user.h"

using namespace std;

class Game{
	private:
		
	public:
		Game();
		~Game();
		
		User* u;

		int log_in();
		int registration();
		void save_state_game();
		void load_state_game();
		void menu();
};

game.cpp

Kopiuj
#include "game.h"

Game::Game(){}
Game::~Game(){}

int Game::log_in(){
	string login, hasło;

	cout<<"Money Maker version 1.0"<<endl;
	cout<<"-----------------------"<<endl;
	cout<<"Login: ";
	cin>>login;
	cout<<"Password: ";
	cin>>hasło;
	cout<<"-----------------------"<<endl;

	if(login==u->getData().nick)
		if(hasło==u->getData().password)
			cout<<"Dziękuję"<<endl;
		else cout<<"Błęde hasło :("<<endl;
	else cout<<"Błędny login :("<<endl;
	return 0;
}
int Game::registration(){

	string n, na, s, p, e;
	int d, m ,y; 
	bool is_good_data=false;
	int correct_answer=0;

	do{
		system("cls");

		cout<<"Registration to Money Maker"<<endl;
		cout<<"-----------------------"<<endl;
		cout<<"Nick: ";
		cin>>n;
		cout<<"Password: ";
		cin>>p;
		cout<<"Your real name: ";
		cin>>na;
		cout<<"Your real surname: ";
		cin>>s;
		cout<<"E-mail: ";
		cin>>e;
		cout<<"Day of birth: ";
		cin>>d;
		cout<<"Month of birth: ";
		cin>>m;
		cout<<"Year of birth: ";
		cin>>y;
		cout<<"-----------------------"<<endl;

		// Sprawdzanie poprawności email
		bool is_good_email=false;

		for(int i = 0; i<e.length();++i)
			if((e[i]=='@'))
				is_good_email=true;

		//-------------------------------

		if(n.length()>=5 && n.length()<=100){ // Nick
			correct_answer++;
		}
		else {cout<<"Invalid nick"<<endl;}

		if(p.length()>=5 && p.length()<=100){ // Password
			correct_answer++;
		}
		else {cout<<"Invalid password"<<endl;}

		if((e.length()>=5 && e.length()<=100) && is_good_email){ // Email
			correct_answer++;
		}
		else {cout<<"Invalid email"<<endl;}

		if(d>=1 && d<=31){ // Day
			correct_answer++;
		}
		else {cout<<"Invalid day of birth"<<endl;}

		if(m>=1 && m<=12){ // Month
			correct_answer++;
		}
		else {cout<<"Invalid month of birth"<<endl;}

		if(y>=1900 && y<=1995){ // Year
			correct_answer++;
		}
		else {cout<<"You're too young :("<<endl;}

		if(correct_answer==6)
			is_good_data=true;

		}while(!is_good_data);

		if(is_good_data){
			u = new User(n, na, s, d, m, y, p, e);
			cout<<u->getData().name<<", Your account is created"<<endl;
			save_state_game();
			cout<<"-----------------------"<<endl;
			system("pause");
		}

		return 0;
	}

void Game::save_state_game(){
	
	try{
		ofstream DATA_FILE;
		DATA_FILE.open("db.mdb", ios::out | ios::binary);

		cout<<"Size of User object is: "<<sizeof(*u)<<endl;

		DATA_FILE.write((char* )u, sizeof(*u));
		DATA_FILE.close();

		cout<<"Object u was saved succesfully"<<endl;

	}
	catch(exception X) { cout<<"Could not save :("<<endl;}
}

void Game::load_state_game(){

	u = new User();

	try{
		ifstream DATA_FILE;
		DATA_FILE.open("db.mdb", ios::in | ios::binary);

		cout<<"Size of User object is: "<<sizeof(*u)<<endl;

		DATA_FILE.read((char* )u, sizeof(*u));
		DATA_FILE.close();

		cout<<"Document loaded :)"<<endl;

		cout<<u->getData().email<<endl; // Tutaj najprawdopodobniej tkwi problem 

	}catch(exception X) {cout<<"Could not load :("<<endl;}

}
	void Game::menu(){
		int wybór;
		cout<<"Money Maker version 1.0"<<endl;
		cout<<"-----------------------"<<endl;
		cout<<"What will you do?"<<endl<<endl;
		cout<<"(1) Login"<<endl;
		cout<<"(2) Register"<<endl;
		cout<<"-----------------------"<<endl;
		cin>>wybór;

		switch(wybór){
		case 1: log_in(); break;
		case 2: registration(); break;
		default: cout<<"Invalid character"<<endl;
		}
	}

Jest to mój pierwszy większy projekt pisany obiektowo, proszę o wyrozumiałość.

edytowany 1x, ostatnio: letterB0MB
Patryk27
Moderator
  • Rejestracja:ponad 17 lat
  • Ostatnio:ponad rok
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Postów:13042
0

Następuje czytanie z niezaalokowanego obszaru pamięci.
Prześledź kod debuggerem.

#Edit może problem jest w tym, że nie możesz obiektu zapisać do pliku tak, jak struktury.


edytowany 2x, ostatnio: Patryk27
_13th_Dragon
Najpierw sie wykona - load_state_game()
LB
Nie ma ktoś pomysłu na tuning kodu? chodzi mi o coś konkretnego, bo to co tu piszecie to ja już dawno wiedziałem :(
_13th_Dragon
Zacząć od napisania load_state_game() po ludzku, wczytywanie pola po polu.
LB
funkcja load_state_game() została zaczerpnięta z tego tutoriala: https://www.youtube.com/watch?v=SHDUr-JlKK0&amp;list=PL318629B5E7919639 Na filmie perfekcyjnie działa, mi także działała. Sam nie wiem co się stało.
_13th_Dragon
Nie ma takiej możliwości aby to działało. Albo na filmie zamiast string nick; użyto char nick[MAX]; albo nie jest zapisywane jednym poleceniem; albo ten film to jakieś bzdety - co też się zdarza.
LB
czy według ciebie dobrze rozplanowana jest struktura programu, chodzi mi o zastosowanie "u = new User();" na początku metody load_state_game(). Czy możliwe byłoby zainicjalizowanie jej w konstruktorze klasy? Pytam się, bo nie jestem studentem, ani nie mam w szkole programowania. Wszystkiego uczę się sam, ale pewnych rzeczy nie potrafię sam rozkminić :D
_13th_Dragon
Może być i tak i tak, ale jeżeli zostawisz tak jak jest to trzeba zainicjalizować u zerem w konstruktorze. W destruktorze zwolnić w każdym razie.
LB
przejechałem jeszcze raz ten program debuggerem i co się okazało. Funkcja wczytuje wartości zawarte w pliku. (Widać to z zakładki locals, w VS). Błąd tkwi w linijce odpowiedzialnej za pobranie wartości klasy User :( Tak mi się wydaje
LB
to nic nie daje. Inicjuje u = NULL;
LB
Problem rozwiązany, wystarczyła konwersja String na char* . Pomógł mi artykuł http://www.goldenline.pl/forum/2453896/zapis-odczyt-z-pliku-obiektu-ze-string-iem
_13th_Dragon
Chrzan, błąd jest tu: DATA_FILE.read((char* )u, sizeof(u)); i żadna konwersja styringa na char tu nie pomoże.
LB
no widocznie pomogła: kod: int dlugosc=u->getData().nick.length()+1; // Zapis string nick plik2a.write((char*)&dlugosc,sizeof(int)); plik2a.write(u->getData().nick.c_str(),dlugosc); dlugosc=0;
_13th_Dragon
A co ma wspólnego to co masz w temacie z tym co podałeś wyżej? O wiele więcej ma wspólnego z tym co ja napisałem wczoraj "Zacząć od napisania load_state_game() po ludzku, wczytywanie pola po polu."
Patryk27
@letterB0MB: ale to nie tylko zmieniłeś string na char*, ale także dodałeś parę innych rzeczy - a to zmienia postać sprawy. Also, zdajesz sobie sprawę, że jeżeli skompilujesz ten program np.na 64-bitowym kompilatorze, nie otworzy on pliku zapisanego za pomocą 32-bitowego programu (i vice versa)?
_13th_Dragon
"nie otworzy on pliku zapisanego", otworzyć to otworzy, zaś odczyta ... nawet nie wiem jak nazwać co odczyta
Patryk27
* miałem oczywiście na myśli "na 99% nie wczyta go poprawnie" ;)
_13th_Dragon
No fajnie! Piszemy: - "nie otworzy", mamy na myśli: - "na 99% nie wczyta go poprawnie". Od kiedy to język Polski upodobnił się do Angielskiego gdzie pisze się Liverpool zaś czyta się Manchester?
Patryk27
Eh, no oczywiste jest, że plik zostanie otworzony (bo niby z jakiego powodu miałoby się stać inaczej?), a miałem na myśli "nie wczyta go poprawnie z powodu rozbieżności typów". Sporo osób na tym forum myli np."tę" z "tą", źle stawia przecinki czy popełnia masę innych błędów składniowych oraz językowych, a pomimo tego rozumiesz o co im chodzi, prawda? Mój komentarz również został przez Ciebie poprawnie zrozumiany.
_13th_Dragon
Przeze mnie tak, ale przez początkujących którzy będą kiedyś to przeglądać nie koniecznie.
LB
brnę dalej w temat, program pięknie działa, po zmianie int na __int32. Sprawdzałem na 64-bitowym kompilatorze :) Zmieniłem podejście do sprawy, używam teraz cstdio zamiast fstream. Wydaje mi się że daje więcej kontroli nad wejściem i wyjściem. Dobrze zrobiłem?
_13th_Dragon
Kolejny chrzan, lubisz trollować?
_13th_Dragon
  • Rejestracja:ponad 19 lat
  • Ostatnio:około godziny
0

Nie możesz tak po prostu wczytać klasy DATA_FILE.read((char* )u, sizeof(*u));
Ponieważ składowe typu string nie są cziągłymi obszarami pamięci.


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.