Access violation reading location

Access violation reading location
LB
  • Rejestracja:około 12 lat
  • Ostatnio:ponad 9 lat
  • Postów:43
0

Proszę pomóżcie, piszę program, w zasadzie to dopiero podstawa programu. Obecnie piszę mechanizm logowania użytkownika, prostego zapisu obiektów do binarnego pliku. Przy kompilacji programu występuje błąd debuggera: Unhandled exception at 0x006AE89A (msvcr110d.dll) in money_world.exe: 0xC0000005: Access violation reading location 0x005DBEC0.
Nie wiem dlaczego się tak dzieje. Dodam że program działa poprawnie gdy nie wywołuje się metody odpowiedzialnej za zwrócenie pól klasy User. Domyślam się że problem tkwi w błędnej deklaracji obiektu User w klasie Game. Będę wdzięczny za każdą, nawet najmniejszą podpowiedź.

Zamieszczam także pliku źródłowe i nagłówkowe:

main

Kopiuj
#include <iostream>
#include "game.h"

using namespace std;

int main(){
	system("chcp 1250");
	system("cls");

	Game* g = new Game();
	g->load_state_game();
	system("pause");
	return 0;
}

user.h

Kopiuj
#include <iostream>
#include <string>

using namespace std;

class User{
private:
	struct age{
		int day;
		int month;
		int year;
	};
	struct user_data{
		string nick;
		string name;
		string surname;
		age a;
		string password;
		string email;
	};

	user_data u;

public:
	User();
	User(string, string, string, int, int, int, string, string);
	~User();

	user_data getData();
};

user.cpp

Kopiuj
#include "user.h"

User::User(){}

User::User(string n, string na, string s, int d, int m , int y , string p , string e){

	u.nick = n;
	u.name = na;
	u.surname = s;
	u.a.day = d;
	u.a.month = m;
	u.a.year = y;
	u.password = p;
	u.email = e;
}

User::~User(){}

User::user_data User::getData(){
	return u;
}

game.h

Kopiuj
#include <iostream>
#include <string>
#include <conio.h>
#include <fstream>
#include "user.h"

using namespace std;

class Game{
	private:
		
	public:
		Game();
		~Game();
		
		User* u;

		int log_in();
		int registration();
		void save_state_game();
		void load_state_game();
		void menu();
};

game.cpp

Kopiuj
#include "game.h"

Game::Game(){}
Game::~Game(){}

int Game::log_in(){
	string login, hasło;

	cout<<"Money Maker version 1.0"<<endl;
	cout<<"-----------------------"<<endl;
	cout<<"Login: ";
	cin>>login;
	cout<<"Password: ";
	cin>>hasło;
	cout<<"-----------------------"<<endl;

	if(login==u->getData().nick)
		if(hasło==u->getData().password)
			cout<<"Dziękuję"<<endl;
		else cout<<"Błęde hasło :("<<endl;
	else cout<<"Błędny login :("<<endl;
	return 0;
}
int Game::registration(){

	string n, na, s, p, e;
	int d, m ,y; 
	bool is_good_data=false;
	int correct_answer=0;

	do{
		system("cls");

		cout<<"Registration to Money Maker"<<endl;
		cout<<"-----------------------"<<endl;
		cout<<"Nick: ";
		cin>>n;
		cout<<"Password: ";
		cin>>p;
		cout<<"Your real name: ";
		cin>>na;
		cout<<"Your real surname: ";
		cin>>s;
		cout<<"E-mail: ";
		cin>>e;
		cout<<"Day of birth: ";
		cin>>d;
		cout<<"Month of birth: ";
		cin>>m;
		cout<<"Year of birth: ";
		cin>>y;
		cout<<"-----------------------"<<endl;

		// Sprawdzanie poprawności email
		bool is_good_email=false;

		for(int i = 0; i<e.length();++i)
			if((e[i]=='@'))
				is_good_email=true;

		//-------------------------------

		if(n.length()>=5 && n.length()<=100){ // Nick
			correct_answer++;
		}
		else {cout<<"Invalid nick"<<endl;}

		if(p.length()>=5 && p.length()<=100){ // Password
			correct_answer++;
		}
		else {cout<<"Invalid password"<<endl;}

		if((e.length()>=5 && e.length()<=100) && is_good_email){ // Email
			correct_answer++;
		}
		else {cout<<"Invalid email"<<endl;}

		if(d>=1 && d<=31){ // Day
			correct_answer++;
		}
		else {cout<<"Invalid day of birth"<<endl;}

		if(m>=1 && m<=12){ // Month
			correct_answer++;
		}
		else {cout<<"Invalid month of birth"<<endl;}

		if(y>=1900 && y<=1995){ // Year
			correct_answer++;
		}
		else {cout<<"You're too young :("<<endl;}

		if(correct_answer==6)
			is_good_data=true;

		}while(!is_good_data);

		if(is_good_data){
			u = new User(n, na, s, d, m, y, p, e);
			cout<<u->getData().name<<", Your account is created"<<endl;
			save_state_game();
			cout<<"-----------------------"<<endl;
			system("pause");
		}

		return 0;
	}

void Game::save_state_game(){
	
	try{
		ofstream DATA_FILE;
		DATA_FILE.open("db.mdb", ios::out | ios::binary);

		cout<<"Size of User object is: "<<sizeof(*u)<<endl;

		DATA_FILE.write((char* )u, sizeof(*u));
		DATA_FILE.close();

		cout<<"Object u was saved succesfully"<<endl;

	}
	catch(exception X) { cout<<"Could not save :("<<endl;}
}

void Game::load_state_game(){

	u = new User();

	try{
		ifstream DATA_FILE;
		DATA_FILE.open("db.mdb", ios::in | ios::binary);

		cout<<"Size of User object is: "<<sizeof(*u)<<endl;

		DATA_FILE.read((char* )u, sizeof(*u));
		DATA_FILE.close();

		cout<<"Document loaded :)"<<endl;

		cout<<u->getData().email<<endl; // Tutaj najprawdopodobniej tkwi problem 

	}catch(exception X) {cout<<"Could not load :("<<endl;}

}
	void Game::menu(){
		int wybór;
		cout<<"Money Maker version 1.0"<<endl;
		cout<<"-----------------------"<<endl;
		cout<<"What will you do?"<<endl<<endl;
		cout<<"(1) Login"<<endl;
		cout<<"(2) Register"<<endl;
		cout<<"-----------------------"<<endl;
		cin>>wybór;

		switch(wybór){
		case 1: log_in(); break;
		case 2: registration(); break;
		default: cout<<"Invalid character"<<endl;
		}
	}

Jest to mój pierwszy większy projekt pisany obiektowo, proszę o wyrozumiałość.

edytowany 1x, ostatnio: letterB0MB
Patryk27
Moderator
  • Rejestracja:ponad 17 lat
  • Ostatnio:ponad rok
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Postów:13042
0

Następuje czytanie z niezaalokowanego obszaru pamięci.
Prześledź kod debuggerem.

#Edit może problem jest w tym, że nie możesz obiektu zapisać do pliku tak, jak struktury.


edytowany 2x, ostatnio: Patryk27
Zobacz pozostałe 17 komentarzy
Patryk27
Eh, no oczywiste jest, że plik zostanie otworzony (bo niby z jakiego powodu miałoby się stać inaczej?), a miałem na myśli "nie wczyta go poprawnie z powodu rozbieżności typów". Sporo osób na tym forum myli np."tę" z "tą", źle stawia przecinki czy popełnia masę innych błędów składniowych oraz językowych, a pomimo tego rozumiesz o co im chodzi, prawda? Mój komentarz również został przez Ciebie poprawnie zrozumiany.
_13th_Dragon
Przeze mnie tak, ale przez początkujących którzy będą kiedyś to przeglądać nie koniecznie.
LB
brnę dalej w temat, program pięknie działa, po zmianie int na __int32. Sprawdzałem na 64-bitowym kompilatorze :) Zmieniłem podejście do sprawy, używam teraz cstdio zamiast fstream. Wydaje mi się że daje więcej kontroli nad wejściem i wyjściem. Dobrze zrobiłem?
_13th_Dragon
Kolejny chrzan, lubisz trollować?
_13th_Dragon
  • Rejestracja:ponad 19 lat
  • Ostatnio:około 9 godzin
0

Nie możesz tak po prostu wczytać klasy DATA_FILE.read((char* )u, sizeof(*u));
Ponieważ składowe typu string nie są cziągłymi obszarami pamięci.


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.