OpenGl vs Direct3D i GUI

OpenGl vs Direct3D i GUI
szymczak1503
  • Rejestracja:prawie 13 lat
  • Ostatnio:prawie 10 lat
  • Postów:16
0

Od dłuższego czasu zastanawiam się nad napisaniem czegoś przy użyciu 3d. Mam jednak pewne wątpliwości dotyczące wybrania GUI.
Który był by najlepszy? qt, wxwidget, GTK, czy może jeszcze inne? To samo dotyczy biblioteki graficznej. Miałem zamiar wziąć się za Direct3D, ale czytając opinie w internecie widzę, ze zdania są podzielone.
Używam Windowsa.

Wibowit
  • Rejestracja:około 20 lat
  • Ostatnio:11 minut
1

Qt jest prawdopodobnie najlepsze no i ma wsparcie dla OpenGL, więc możesz wybrać kombinację Qt + OpenGL.


"Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute." - Abelson & Sussman, SICP, preface to the first edition
"Ci, co najbardziej pragną planować życie społeczne, gdyby im na to pozwolić, staliby się w najwyższym stopniu niebezpieczni i nietolerancyjni wobec planów życiowych innych ludzi. Często, tchnącego dobrocią i oddanego jakiejś sprawie idealistę, dzieli od fanatyka tylko mały krok."
Demokracja jest fajna, dopóki wygrywa twoja ulubiona partia.
szymczak1503
A co myślisz o Direct3D +qt. Patrząc na rynek gier to większość własnie jest na Direct'cie. I czy znając jedną bibliotekę graficzna nie będę miał większych problemów z nauczeniem się drugiej?
Wibowit
dla przykładu Android i WebGL (HTML5) są oparte na OpenGL ES. DirectX nie różni się jakoś drastycznie od OpenGLa jeśli chodzi o idee, chociaż w sumie jest jedna spora różnica: OpenGL operuje na przerośniętej maszynie stanów, a DirectX jest chyba bardziej obiektowy. Mimo to OpenGL i DirectX udostępniają te same funkcjonalności sprzętowe, więc summa summarum muszą mieć wiele podobieństwa.
Spine
  • Rejestracja:około 22 lata
  • Ostatnio:39 minut
  • Postów:6685
1

GUI w aplikacjach graficznych najlepiej zrobić wbudowane w kontekście graficznym, a nie systemowe (czyli z jakimś qt, wx, czy gtk). Do konfiguracji OpenGL + SDL do graficznego interfejsu jest np. bsgui - z użyciem tych bibliotek zrobiłem prosty projekt na polibudę - http://www.jason.gd/str/pokaz/Country_road


🕹️⌨️🖥️🖱️🎮
edytowany 1x, ostatnio: Spine
robcio
  • Rejestracja:prawie 13 lat
  • Ostatnio:ponad 10 lat
  • Lokalizacja:Opole
  • Postów:533
2

Możesz jeszcze wybrać bardziej "bajerandzkie" gui takie jak CEGUI(http://www.cegui.org.uk/wiki/index.php/Main_Page). Jest to bardzo rozbudowana biblioteka i można ją użyc w silniku ogre3D, Directx, Irrlicht, i w czystym open gl. Można zaprojektować własne GUI dzięki tej bibliotece i ma nawet takie bajerandzkie efekty jak wobbly window(falowanie okna)
takiejak na ubuntu.


Nie odpowiadam na PW z prośbą o pomoc programistyczną.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.