OpenGl vs Direct3D i GUI

OpenGl vs Direct3D i GUI
szymczak1503
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 16
0

Od dłuższego czasu zastanawiam się nad napisaniem czegoś przy użyciu 3d. Mam jednak pewne wątpliwości dotyczące wybrania GUI.
Który był by najlepszy? qt, wxwidget, GTK, czy może jeszcze inne? To samo dotyczy biblioteki graficznej. Miałem zamiar wziąć się za Direct3D, ale czytając opinie w internecie widzę, ze zdania są podzielone.
Używam Windowsa.

Wibowit
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: XML Hills
1

Qt jest prawdopodobnie najlepsze no i ma wsparcie dla OpenGL, więc możesz wybrać kombinację Qt + OpenGL.

Spine
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6964
1

GUI w aplikacjach graficznych najlepiej zrobić wbudowane w kontekście graficznym, a nie systemowe (czyli z jakimś qt, wx, czy gtk). Do konfiguracji OpenGL + SDL do graficznego interfejsu jest np. bsgui - z użyciem tych bibliotek zrobiłem prosty projekt na polibudę - http://www.jason.gd/str/pokaz/Country_road

robcio
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Opole
  • Postów: 533
2

Możesz jeszcze wybrać bardziej "bajerandzkie" gui takie jak CEGUI(http://www.cegui.org.uk/wiki/index.php/Main_Page). Jest to bardzo rozbudowana biblioteka i można ją użyc w silniku ogre3D, Directx, Irrlicht, i w czystym open gl. Można zaprojektować własne GUI dzięki tej bibliotece i ma nawet takie bajerandzkie efekty jak wobbly window(falowanie okna)
takiejak na ubuntu.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.