Wie ktoś jaka funkcja w c++ odpowiada funkcji delay w pascalu. Fajnie by było żeby dało się czekać 1/60 s
Sleep z windows.h
czyli pisze sobie
#include <windows.h>
potem gdzieś w trakcie
sleep(42); tak??
Te bibliotekę muszę linkować??
tak
A co powiesz jakby kolo chciał to na *niksa?
na uniksie jest sleep() i usleep() tylko nie potrzeba <windows.h>
nie pamiętam, chyba jest w <stdlib.h>
zrobiłem _sleep(17); z biblioteki <time.h>
Teraz tylko problem w tym, czy w ogóle powinieneś używać sleep. ;) 1/60 sekundy? Czyżbyś robił jakąś animację w Allegro i chciał uzyskać fps równy 60? Jeśli tak, to są lepsze metody, poszukaj na forum Allegro (pamiętam, że kiedyś pojawił się temat podobny do "fixed fps is easy, avoiding cpu 100% is not" i tam był przykładowy kod). W aplikacji GUI również są lepsze metody na czekanie, na przykład timery. W aplikacji konsolowej... Nie bardzo rozumiem w jaki sposób byłoby to przydatne.
Raz potrzebowałem użyć "czekania" i używałem takiego kodu z http://www.cplusplus.com/reference
#include <time.h>
/*
*/
void wait(int seconds)
{
clock_t endwait;
endwait = clock () + seconds * CLOCKS_PER_SEC ;
while (clock() < endwait) {}
}
Łatwo to przerobić na jednostkę opartą na minutach która w moim przypadku była najodpowiedniejsza.
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.